Gradina 2017



























 

 By http://retetegg.blogspot.ro/

Anul asta gradina nu a mai fost principala mea preocupare si nici vremea nu prea ma ajuta in acest sens. Se cunoaste ca nu mai am rabdarea si timpul necesar pentru gradina, fiindca e mai mica, cu mai putine legume si poate chiar mai neingrijita. 

In primavara, mai exact prin martie, cand nu eram inca 2 in 1 :))), am avut mai multa energie si am pus ceapa, usturoi, ridichi, mazare. S-au facut toate, mai ales ca sunt plante fara prea mari pretentii. Am o lada de plastic plina cu ceapa si usturoi in camara, asa ca ma declar multumita.

Mazarea am pus-o la congelator imediat ce am cules-o, fiindca am vrut sa se mentina bine. Am facut mancare si o tot pun prin ciorbe si in mancaruri langa alte legume. A fost foarte simplu de ingrijit, putin mai greu cu desfacutul pastailor, dar m-a ajutat si mama. 

Am pus apoi fasole fideluta, pe care mi-au tot scos-o din pamant pisicile. Am reusit sa raman cu cateva cuiburi de fasole care au facut pastai subtiri galbene, numai bune de pus la borcan cu ardei iuti. 

Prin mai am pus si rosiile, castravetii si ardeii iuti. Daca la rosii mai stiam cum merge treaba, la castraveti a fost mai greu fiindca nu am avut pana acum in gradina. M-am adaptat la ce am citit si pe internet, am reusit sa ii leg pe araci si au facut pana acum ceva castraveciori, numai buni de salata. Le-am lasat spatiu mai mare in gradina sa se intinda cum vor, dar legati de arac nu si-au facut de cap :)

Rosiile sufera destul de mult din cauza caniculei si a lipsei de apa. Le ud aproape zilnic, dar tot au frunze galbene. Nu am vrut sa le pun nici un fel de chimicale, asa cum am auzit, le prefer 100% naturale. Fructele sunt mari si foarte gustoase, desi vrejurile sunt inalte si cam fara frunze :( 

Ardeii iuti au batut recordul de "iutenie". Am combinat in borcane cu fasole si ardei bulgaresti, ca sa nu fie prea "hot". Anul trecut nu au fost asa de iuti, acum sunt extra :))) 

Cam cu atat pot sa ma laud in acest an. Stau bine cu pomisorii plantati in toamna, care au facut coacaze rosii si negre, zmeura galbena, iar caisul, prunul si smochinii sunt verzi, dar fara fructe. Poate anul viitor fac si fructe. Visinul a fost ok pana la inceputul verii, a avut flori si chiar o visina, apoi s-a uscat :(

Floricelele sunt ceva mai vesele, mai ales cele din ghivece, care stau la umbra, in fata casei. Am o muscata roz, crescuta din seminte puse de mine in ghiveci prin martie. Una singura a crescut, dar e mare si frumoasa :))

Si ca in fiecare an in gradina mea au crescut si pui de ... pisica. Cele 2 pisici ale mele, mama si fiica, au nascut la o saptamana distanta. Din pacate, pisoii mamei mi-au disparut dupa o luna, dar ea s-a consolat cu nepotii, care au avut 2 mame-pisici. E o veselie totala cu ei, mai ales cand trantesc sau rup vreo floare :))) In total sunt 4 pui si 5 adulti (dar prin curte stau mai mult cele 3 fete, baietii vin doar la masa). 

Majoritatea pozelor sunt facute cu telefonul, asa ca nu au o calitate prea buna. Dar am surprins esentialul :)

4 Response to "Gradina 2017"

  1. Laura says:

    :)) frumos!

    Danutza says:

    Multumesc! :)

    Evelyn says:

    E frumoasa gradina ta! Castraveti am avut si eu pe terasa, desi erau alt soi.. dar nu au avut nevoie de muuulta ingrijire, au crescut bine si am avut multi castraveciori. Chiar voiam sa te intreb daca pisicile isi mai fac de cap prin gradina :))
    Vaaai, dar ce dragute suuunt!! Imi pare rau de puiutii celeilalte pisici..
    Pupici si ai grija de tine!

    Danutza says:

    Pisicuta mea s-a plimbat intre timp si acum asteapta iar puisori :) E tare draguta cu burtica :))

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.