Placinta cu branza sarata



Astazi pagina de facebook a blogului meu a ajuns la 5000 de like-uri si vreau sa va multumesc din suflet pentru ca ati facut asta posibil si pentru ca gatiti cu spor dupa retetele mele gustoase si garnisite!! Va astept zilele viitoare cu un desert sa sarbatorim, momentan am o reteta simpla si buna pentru voi!
Placinta cu branza este preferata mea, fie ea in varianta dulce sau sarata. Atunci cand o prepar sarata imi place sa adaug si multe verdeturi in compozitie.

Aluatul este foarte usor de preparat, eu il fac in acelasi mod si pe cel sarat si pe cel dulce, cu diferenta ca in cel sarat adaug putin mai multa sare si nu mai pun zahar, esente, etc :) V-ati prins voi de idee :)

Ce-mi place insa cel mai mult la aluat, in afara de faptul ca se face usor, ca este fraged si bun, este faptul ca se poate pastra 1-2 saptamani in congelator, apoi se poate decongela si putem sa preparam cu el o placintica la fel de buna :)

Am folosit:
  • Pt aluat fraged: 250 g margarina, 3 oua, 600 g faina, 1 praf de copt, 1-2 linguri otet, 1 lingurita sare.
  • Pt umplutura: 700 g branza, 2 linguri de smantana, 1 leg marar, 1 leg patrunjel, 3 oua, 1 lingurita de sare, 1 lingurita boia dulce, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita maghiran, un praf de piper, 1/2 lingurita chilli, 2 lingurite gris.
Pentru prepararea aluatului, am pus intr-un bol faina si am amestecat-o cu margarina. Obtinem un aluat fainos.

Am adaugat oua, sare, praf de copt stins cu otet si am amestecat pana am obtinut un aluat omogen si tare.

Am pus aluatul 10-15 min la frigider, timp in care am pregatit umplutura.

Am amestecat branza rasa cu verdeata tocata marunt, ouale, smantana, 1 lingurita de sare, 1 lingurita boia dulce, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita maghiran, un praf de piper. Am adaugat si 2 lingurite de gris, apoi am omogenizat.

Aluatul l-am taiat in 2 bucati si pe fiecare am intins-o bine.

Am pus prima foaie in tava, am adaugat umplutura si am acoperit cu a doua foaie de aluat. Fiindca mi-au mai ramas cateva margini de la aluat, m-am jucat cu el si am facut 2 mini covrigei deasupra :)

Cuptorul l-am preincalzit si am introdus tava cu placinta.

Am lasat la foc moderat 45 de minute. Placinta a prins la suprafata o culoare rumena frumoasa.

Am lasat-o 10-15 minute sa se raceasca, apoi am portionat-o si am servit.

Este foarte buna calda, dar e perfecta a doua zi, rece. Eu am servit la micul dejun si a fost excelenta :)

6 Response to "Placinta cu branza sarata"

  1. primul venit primul servit :) este preferata mea.....

    Danutza says:

    Cu mare drag Alice! :*

    Unknown says:

    Imi plac placintele cu branza asa ca fur o felie, chiar daca am si eu o placinta in frigider :P Te pup

    Danutza says:

    Cu mare drag iti trimit o felie, apoi vin sa fur si eu una de la tine din frigider :D

    Pupici :*

    De cand am descoperit Placinta Dobrogeana,imi plac acum si mie placintele sarate,au un gust aparte dar bun!!pup Danutza!!

    Danutza says:

    Mie mi-au placut de mica, le preferam pe cele sarate in locul celor dulci :)

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.