Castane coapte


Imi doream de foarte mult timp sa incerc si eu castanele comestibile, dar niciodata nu gaseam prin magazine sa cumpar, iar prin padure cresc numai castane salbatice :)

Anul acesta am vazut in mai multe magazine mari, intre care Kaufland si Auchan, asa ca am cumparat sa vad cum sunt la gust. Am luat initial numai 1/2 kg, ca na, in caz ca nu erau pe placul meu sa nu dau 18 lei degeaba pe un kg intreg :))

Dar castanele au fost excelente, chiar mult mai bune decat ma asteptam si acum chiar pot spune ca merita banii :) Le-am copt si am mancat o parte din ele simple sau cu sare, iar cu ce mi-a ramas am facut un desert rapid, pe care am sa-l postez maine.

Crude nu-s bune asa ca trebuie musai sa le coaceti. Seamana bine la gust cu dovleacul copt, sunt dulcegi si putin cremoase. Eu ma asteptam la un gust fad, dar nu-s deloc asa.

Metoda cea mai simpla pentru coacerea lor zic eu ca este in tava. Merg coapte si in tigaie, dar iese fum, asa ca la cuptor treaba e mai simpla si fara fum sau miros.

Fiind destul de prafuite eu am spalat castanele putin, le-am uscat putin, apoi le-am crestat coaja in vreo 2-3 locuri sa fiu sigura ca nu-mi pocnesc in cuptor.

Le-am asezat pe hartie de copt in tava si le-am pus la cuptor cam 30 de minute. 

Coaja a devenit crocanta si cu ajutorul unui cutit le-am decojit cat erau calde inca.

Miezul poate sa fie consumat simplu sau cu sare, poate sa fie transformat intr-un desert delicios, piure de castane sau in numeroase prajituri poate sa inlocuiasca nuci, caju, alune etc.

Cred ca o salata cu rucola, cateva legume si castane e foarte buna, n-am incercat dar inca mai sunt castane la magazin asa ca nu-i timpul trecut :)

Incercati si voi castanele, merita sa le gustati macar o data pe an :)

Pofta buna!

6 Response to "Castane coapte"

  1. Cristina says:

    Sotul meu este fan castane coapte!

    Danutza says:

    Eu nu am devenit inca fan (cred) dar mi se par destul de bune, mai ales ca le mananc rar :D

    Simona says:

    N-am mancat niciodata..

    Danutza says:

    Nici eu nu mancasem pana acum 2 saptamani :D

    Sunt foarte bune,am mancat de cateva ori.Pupici!

    Danutza says:

    Mihaela, maine pun pe blog si-un desert cu castane, la fel de bun :) Pupici! :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.