Castraveti murati in saramura




Imi plac foarte mult castravetii murati si mereu imi doream sa fac si eu. De obicei, pentru mancarea de castraveti murati cumparam de la piata, dar anul asta m-am ambitionat sa pun si eu in borcan, la urma urmei, nu-i mare lucru :))

Se pun super usor, astepti vreo saptamana jumate si gata magia! Iar mancarea e gata imediat :)

In plus sunt buni si langa friptura, musaca, tochitura, chiar si-n shaorma:) Perfecti!!
  
Am folosit:
  • 2 kg castraveti (mai mari, mai mici, nu prea conteaza), 2-3 crengute de marar uscat, 5-6 catei de usturoi, 2 linguri rase de sare grunjoasa pt fiecare litru de apa.
Eu am pus castravetii in ideea sa-i consum cand sunt gata, asa ca nu am mai pus si alte mirodenii. Daca ii vreti pt iarna puteti pune si boabe de piper, mustar etc.

Intr-un borcan mare, curat si uscat, am pus castravetii intregi, bine spalati si ei.

Pe fundul borcanului am pus crengute de marar.

Intre castraveti am mai pus cate un fir de marar si tot asa pana s-a umplut borcanul.

Am pus apoi cateii de usturoi (curatati de coaja) si am fixat cateva bete de marar mai groase deasupra, in cruce sa tina castravetii.

Intr-un vas mare, eu am folosit un bol, am pus apa, aproximativ 3 litri in care am adaugat 6 linguri rase de sare.

Am amestecat bine pana s-a topit si am pus amestecul in borcan.

Pentru ca era prea putin am mai preparat inca un litru. :)

Oricum proportia e simpla, n-ai cum s-o gresesti :))

Am pus borcanul intr-un colt al bucatariei, sa nu cumva sa-l lovesc si l-am lasat acoperit cu o farfurie mica.

In prima saptamana am folosit un pai si am suflat in apa din bocan, sa mai amestec :) Cam din 2 in 2 zile.

In a doua saptamana nu am mai umblat la borcan.

Acum 3 zile am facut mancare din ei, nu s-au inmuiat ceea ce e perfect, fiindca nu-mi plac foarte moi.

Inca mai am vreo cativa in borcan si ma pregatesc sa pun tura a doua in curand. Prea buni !!! :)


Pofta buna si spor la pregatirile pentru iarna!!

9 Response to "Castraveti murati in saramura"

  1. adnia says:

    buni la iarna!

    numai buni de pus pe masa, bine veniti in camara pe timp de iarna......

    Danutza says:

    Multumesc, dragele mele!

    Ce-i drept eu i-am cam papat, trebuie sa ma apuc de treaba saptamana viitoare si sa pun si pentru camara :)

    Pupici :*

    Sunt extra buni.Iubesc castravetii murati!Pup!

    Danutza says:

    Cred ca ne plac tuturor, eu recunosc as manca muraturi de tot felul la fiecare masa :)

    Pupici :*

    Unknown says:

    buni,buni si langa castraveti ce ne mai oferi??

    Danutza says:

    Lulu, multa dragoste ofer :) Pupici :*

    Imi plac foarte mult dar din pricina sarii trebuie sa-i consumam cu prudenta, in cantitate mai mica. Arata foarte bine!

    Danutza says:

    Da, saramura trebuie evitata in unele regimuri alimentare!

    Multumesc! Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.