Prajitura cu foi de napolitana


Prajitura cu foi de napolitana am gasit-o pe net sub denumirea de prajitura Rumba. Nu am idee de ce i se spune asa, eu am vrut sa o numesc asa cum o stiu de la socra mea - prajitura cu foi de napolitana.

Este o prajitura foarte buna, pe care eu am adaptat-o sa fie cat mai usor de pregatit si cat mai economica. In reteta blatul si crema sunt putin mai complicate, eu am facut insa totul mult mai simplu iar gustul nu s-a schimbat.

Am descoperit aceasta prajitura abia acum cativa ani, iar de atunci a fost mereu in preferintele. Acum i-a venit randul si pe blog :)

Am folosit:
  • Pt blat: 5 oua, 6 linguri de faina, 5 linguri de zahar, 1/2 praf de copt, 1 lingurita esenta de lamaie, 170 g arahide nesarate (sau nuci), un praf de sare;
  • Pt crema: 2 plicuri de budinca (1 vanilie si 1 lamaie), 800 ml lapte, 100 g zahar, 200 g margarina, 1 lingurita esenta de lamaie, 1 lingurita coaja de lamaie;
  • In plus: foi de napolitana (pentru o tava mare eu am folosit 4 foi mici).
Am separat albusurile de galbenusuri. Am pus albusurile intr-un bol mare si le-am mixat pana au devenit spuma. Am adaugat si un praf de sare. Apoi zaharul si am mixat cateva minute pana s-a topit.

Am adaugat galbenusurile, esenta, apoi praful de copt si faina.

Am mixat la viteza mai mica pana s-a omogenizat, apoi am pus arahidele macinate si am amestecat.

Am pus aluatul in tava mare de la aragaz, tapetata cu hartie de copt. Aluatul o sa para in strat subtire, dar nu va speriati pt ca asa trebuie sa fie.

Punem tava in cuptorul preincalzit, la foc mic. Lasam aprox. 25 de minute fara sa deschidem usa. Puteti face si testul scobitorii, dar cu siguranta blatul este ok in 20-25 de minute.

Intre timp am pregatit crema din 700 ml lapte pe care l-am pus la incalzit impreuna cu zaharul. Am adaugat in el continutul celor 2 budinci amestecat cu 2-3 linguri de lapte. Am pus si esenta si coaja de lamaie.

Am lasat budinca pe foc pana a devenit consistenta si omogena. Am amestecat permanent cu un tel.

Am oprit focul si lasat-o 10 minute la loc racoros. Am mixat-o apoi cu margarina si am pus-o din nou la rece.

Crema si blatul trebuie sa fie la temperatura camerei in momentul in care asamblam prajitura.

In tava am pus 2 foi de napolitana mici una langa cealalta (foaia mare nu era exact cat blatul, asa ca am folosit 2 foi mici care au fost la fix).

Am pus peste foile de napolitana un strat de crema (nu foarte gros) apoi am asezat blatul.

Am continuat cu un strat de crema peste blat si inca 2 foi de napolitana.

Am pus prajitura la loc racoros, acoperita cu o hartie de copt si presata usor in prima jumatate de ora.

In general se poate presa cu un tocator de bucatarie, dar nu mai mult de o jumatate de ora fiindca riscam sa se inmoaie foile de napolitana prea mult.

Este recomandat sa o facem seara si sa o portionam abia dimineata. Se taie usor cu un cutit cu lama lata.

Se serveste simpla, pudrata cu zahar sau glazurata, in functie de preferinte.

In loc de arahide putem pune nuca sau diverse alte combinatii (nuca si rahat, stafide, fructe uscate gen merisoare, goji etc.). Eu am pus arahide nesarate fiindca au fost chiar mai ieftine decat miezul de nuca :))

Blatul este in general subtire, dar daca va doriti o prajitura mai inalta, se pot dubla cantitatile, sau se poate coace blatul intr-o tava mai mica.

Este foarte gustoasa chiar si dupa 2 zile daca este pastrata corespunzator.

Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Prajitura cu foi de napolitana "

  1. Cristina says:

    Un desert minunat, ar merge maine la cafea...

    Danutza says:

    Merci Cristina! Ar merge foarte bine la cafea, la ceai :)

    Pup:*

    Simona says:

    Super arata!!! O portie este a mea!
    PUp

    Danutza says:

    Merci mult Simo! Cu mare drag trimit o portie spre tine :) Pup :*

    Timea says:

    Cred ca e tara gustoasa ca de aratat arata foarte bine.

    Danutza says:

    Merci mult Timea! Mie imi place, mai ales blatul ala cu alune...mm :)
    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.