Tort cu crema de capsuni


Pentru ziua mea am vrut un tort diferit, ceva ce n-am mai facut pana acum, o combinatie inedita.

Asa ca m-am tot gandit cu o saptamana inainte ce combinatie ar putea sa fie cea mai buna si am decis ca blatul de negresa si crema de capsuni sunt potrivite pentru un tort delcios. Si chiar asa a si fost! :)

Reteta este cat se poate de simpla, atat pentru blat cat si pentru crema, asa ca va recomand cu incredere sa incercati acest tort fiindca nu o sa va para rau. Este cel mai bun dintre torturile pregatite de mine, desi nu e deloc sofisticat. Cred ca asta-i secretul, cu cat e mai simplu cu atat e mai buun :D

Am folosit:
  • Pentru blat: 4 oua, 50 g unt, 200 ml lapte, 300 g faina, 3 linguri cacao, 300 g melasa (in loc de zahar), 1 zahar vanilat, 1 esenta de vanilie, 1 praf de copt;
  • Pentru crema: 300 g capsuni, 200 ml frisca, 5 linguri zahar pudra, 1 plic gelatina, 1 esenta de lamaie;
  • Pentru decor: 300 ml frisca lichida, 100 g arahide nesarate crude, jeleuri fructate.
Blatul este cel de la prajitura negresa. Mie imi place foarte mult asa ca nu am vrut sa ma complic cu altul :)

Am pus intr-un vas laptele, melasa, untul, esenta, zaharul vanilat si cele 3 linguri de cacao. Am pus pe foc si am amestecat de cateva ori pana a inceput sa fiarba. Am lasat 5 minute pana a dat un clocot.

Pentru ca era in graba mare, am pus vasul la racit intr-un alt vas mai mare cu apa rece :) De obicei, se lasa intr-un loc mai racoros pana ajunge amestecul la temperatura camerei.

Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare.

Peste amestecul racit am pus galbenusurile, apoi treptat faina si praful de copt.

Cand s-au omogenizat bine, am pus si albusurile si am mixat de cateva ori.

Am pus aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am bagat-o in cuptorul preincalzit, la foc mic, 30 de minute.

Am scos blatul si l-am lasat deoparte sa se raceasca.

*In loc de zahar am folosit pentru blat melasa, m-am gandit ca merge bine la blatul negresa. V-am pus o poza mai sus ca sa vedeti ce fel de melasa am pus eu :)
*La blat se poate pune si margarina in loc de unt.

Crema:

Am ales capsuni mari si dulci pe care le-am taiat in jumatati si apoi le-am pasat putin cu blenderul. Nu trebuie sa devina chiar piure, se pot pastra si bucatele mai mari.

Le-am amestecat cu zaharul pudra, esenta si am pus pe foc sa fiarba, 5-6 minute. Am dat deoparte si am lasat 10 minute sa se raceasca putin.

Intr-un bol mic am hidratat gelatina timp de 2 minute, apoi am pus-o peste sosul de capsuni.

Am lasat sosul deoparte pana s-a racit complet apoi l-am amestecat cu frisca batuta foarte bine.

Am pus la frigider timp de 1 ora. Nu e musai dar eu am avut treaba si am lasat crema sa se raceasca bine si sa se inchege.

Asamblare:

Blatul l-am copt in tava mare de la aragaz si pentru tort l-am taiat in 2 pe mijloc, astfel obtinand 2 dreptunghiuri :) Nu a fost nevoie sa-l tai pe orizontala fiindca nu e un blat prea inalt.

Nu e necesar sa insiropam blatul, dar eu asa il prefer. Merge insiropat cu orice fel de suc de fructe, sirop de zahar sau suc de compot.

Am pus crema intre cele 2 felii de blat insiropat, apoi am imbracat tortul in frisca, obtinuta din frisca lichida batuta foarte bine.

Am macinat cateva arahide si le-am pus pe marginile tortului.

Deasupra am mai decorat cu putina frisca si cu jeleuri "felii de citrice".

Pofta buna si gatiti cu spor!

9 Response to "Tort cu crema de capsuni"

  1. Nicole says:

    L-am gustat! Deliciosss! :)

    Danutza says:

    Merciiii :* :*

    Cristina says:

    Foarte bun tortul tau! Chiar as pleca acum spre tine, daca as sti ca mai ai...

    Simona says:

    Un tort delicios!!!! Vreau si eu o bucata!
    Pup

    Danutza says:

    Cristina, ieri am papat ultima bucatica :) Pup:*

    Danutza says:

    Merci Simo! Pup :*

    Catalin says:

    Pe langa gustul bun , impactul vizual este vital.

    Merișor says:

    Ce frumos este, ca de gustos sunt convinsa ca este!

    Danutza says:

    Multumesc Merisor! Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.