Cheesecake cu ciocolata


Cel mai bun si cremos cheesecake pe care l-am facut pana acum: cheesecake cu ciocolata!

Ca de obicei am ales sa pregatesc un cheesecake fara coacere, fiindca e mult mai simplu. L-am facut sub forma unui tort si a fost ideal pentru ziua de Sf Ioan, cand am avut 2 sarbatoriti :)

Portii: 8
Timp de preparare:
40 min
Timp de racire: 180 min
Dificultate:
medie

Am folosit:
  • Blat: 300 g biscuiti cu ciocolata, 250 g unt gras, 1 zahar vanilat;
  • Crema: 500 g branza dulce cremoasa, 350 ml frisca lichida, 1 esenta vanilie, 70 g zahar pudra vanilat, 100 g ciocolata amaruie sau cu lapte;
  • Glazura: 200 g ciocolata cu lapte, 150 ml frisca lichida, 1/2 esenta vanilie.
Pentru blat maruntim biscuitii fin (in robot). Topim untul impreuna cu zaharul vanilat.

Il punem peste biscuiti, amestecam pana obtinem o pasta omogena.

Tapetam o tava cu folie alimentara. Punem amestecul de biscuiti si unt si nivelam cu o lingura.

Punem la frigider 1 ora.

Intre timp pregatim crema. Frisca o mixam bine, apoi o adaugam peste branza dulce. Punem esenta, zaharul pudra vanilat si amestecam cu o spatula pana se omogenizeaza.

Ciocolata o taiem in bucati mici. Se poate rade, dar eu n-am vrut sa fie prea fina, ci am vrut sa se simta bucati mici prin crema.

O punem peste crema de branza si mai amestecam de cateva ori. O lasam la frigider pana ce crusta de biscuti s-a intarit.

Punem crema peste blat, nivelam din nou cu o spatula sau lingura si lasam la frigider 2 ore.

Dupa ce scoatem prajitura din forma, pregatim glazura.

Intr-un vas pe foc punem 150 ml frisca si cand incepe sa se incalzeasca adaugam ciocolata rupta in bucati si esenta.

Amestecam cu un tel pana se topeste ciocolata si se omogenizeaza.

Punem glazura calda (nu fierbinte) peste cheesecake si o lasam sa curga usor pe margini. Daca o intindeti cu lingura sau cutitul este posibil sa nu mai obtineti o glazura lucioasa pe prajitura.

Transferam cheesecake-ul pe un platou si punem la frigider pana in momentul servirii. Eu am lasat aprox 30 de min la frigider fiindca am vrut sa decorez tortul cu lumanarele si un sablon "Happy Birthday". (Se poate papa si imediat daca va e prea pofta si nu vreti sa-l mai decorati :P ).

Pofta buna si gatiti cu spor!

2 Response to "Cheesecake cu ciocolata"

  1. Unknown says:

    :) Pare gustos!

    Danutza says:

    Merci! :) A fost gustos! :P

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.