Prajitura negresa

By http://retetegg.blogspot.ro/

Daca ieri v-am prezentat prajitura negresa cu nuci, azi va prezint cea de-a doua negresa a mea, cea plina de cioco si cu frisca.

Desi la gust este la fel de delicioasa ca negresa cu nuci si ness, la aspect difera putin. Este imbracata in muuulta glazura si are deasupra frisca. 

Daca vreti sa va impresionati musafirii, este ideala ... vor crede ca este o prajitura de cofetarie fiindca este foarte frumos decorata, dar in acelasi timp se vor bucura de gustul delicios al unei prajituri de casa.

Am folosit:
- Unitate de masura este o cana de 200 ml:
  • 2 cani lapte, 3 cani zahar, 2 cani faina, 400 g margarina, 3-4 linguri cacao, 5 oua, 1 plic praf de copt, 1 ciocolata cu lapte, 200 ml frisca lichida, un praf de sare, 1 esenta de rom, zahar vanilat.
Cantitatile sunt pentru o tava mare: 32 x 35 cm.

Intr-o cratita pe foc am pus margarina, laptele, zaharul si cacaua. Am tinut pe foc pana a dat intr-un clocot. 

Am lasat la racit. Din aceasta compozitie am oprit 10 -12 linguri si le-am pus intr-un vas mai mic.

Cu restul compozitiei am pregatit blatul pentru negresa.

Am adaugat galbenusurile, apoi treptat faina si praful de copt. Am omogenizat bine.

Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare si le-am adaugat in compozitie, impreuna cu zahar vanilat si esenta de rom.

Am pus aluatul in tava pe hartie de copt. L-am copt la foc mediu aprox. 30 de minute. Il incercam cu o scobitoare sa vedem daca este gata.

Intre timp am pus vasul cu acea compozitie oprita pe foc.

Am adaugat o ciocolata cu lapte rupta bucati, 70 ml frisca si am lasat pe foc pana s-a topit ciocolata si s-a omogenizat cu crema. Am tinut glazura la loc cald pana cand blatul a fost gata.

Am lasat 10 minute blatul sa se raceasca, l-am portionat in bucati mici (fara sa-l scot din tava), apoi i-am pus glazura si am lasat cateva ore deoparte.

Dupa cateva ore am scos bucatile de prajitura pe un platou si le-am decorat cu restul de frisca lichida pe care am batut-o bine inainte.

Este super delicioasa, cremoasa, pufoasa, dar mai ales ciocolatoasa. Cu siguranta preferata celor innebuniti dupa ciocolata.

O prajitura ideala pt orice eveniment, pentru sarbatori sau pur si simplu cand vrem ceva dulce si bun sa ne rasfatam :)

Enjoy!

12 Response to "Prajitura negresa"

  1. Maria says:

    Felicitari! Ti-a reusit negresa- super delicioasa, cremoasa, pufoasa, dar mai ales ciocolatoasa!!!!!!I love it!

    Simona says:

    Pffff... ce frumos arata!! Mor de pofta!!

    Danutza says:

    Maria, bine ai mai descris-o :D Este cu adevarat o super prajitura, eu inainte aveam impresia ca se face greu, dar acum m-am convins ca e usor de facut si merita din plin :D

    Pup!

    Danutza says:

    Simo, acum si mie mi-e pofta cand o vad, cred ca o voi repeta cat de curand :D

    Pup!

    Delicioase!!! ne plac la orice orã :D

    Danutza says:

    Multumesc :*:*

    Cristina says:

    Perfecta pentru cafeluta mea de dimineata! Iau si eu una...

    Unknown says:

    Ce bine arata!! Imi place ca pare asa umeda!! Pup

    Danutza says:

    Cristina, serveste cu mare drag :*

    Danutza says:

    Paula, intr-adevar e foarte moale si cremoasa, asta imi place si mie la ea :D
    Pup!

    mmm! Cu frisca sunt si mai bune! :)

    Danutza says:

    Daa, ai mare dreptate :D

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.