Crema de cafea si castane


Va spuneam ieri despre castanele coapte pe care le-am mancat acum vreo 2 saptamani, iar astazi vreau sa va prezint un desert cu castane. Dupa parerea mea un desert simplu si delicios, care pune in valoare gustul castanelor.

Nu am gasit pe net prea multe idei de deserturi cu castane, asa ca m-am oprit la desertul Mont Blanc, si-am facut o varianta mai usoara a lui.

Cantitatile mele sunt pentru 2 portii.

Am folosit:
  • 250 g castane, 200 ml frisca lichida, 100 ml lapte, 100 ml cafea (lichida, deja preparata), 150 g zahar pudra, 1/2 lingurita coniac.
Am pregatit mai intai piure din castane. Daca nu aveti castane proaspete, puteti cumpara piure deja preparat si treaba merge mai repede, desi eu spun ca gustul nu-i chiar la fel :)

Am decojit 200 g castane, le-am taiat pe jumatate si le-am pus la fiert in lapte si cafea intr-un vas cu fund dublu. Am adaugat si zaharul pudra.

Am pus capac, dar am amestecat din cand in cand si am lasat pe foc mic pana cand castanele au devenit moi si lichidul a scazut considerabil. Spre final am pus coniacul.

Daca mai ramane lichid in surplus se scurge, apoi castanele fierte se mixeaza pana devin piure fin.

Am lasat piure-ul de castane sa se raceasca si intre timp am batut bine frisca lichida pana a devenit consistenta.

Am pus treptat cate o lingura de frisca in piure-ul de castane si am mixat sa se omogenizeze.

Am pus amestecul 1/2 ora la frigider, apoi am servit.

Eu nu am mai oprit frisca pentru decor, asa ca am servit doar cu cateva castane coapte.

E un desert fin, cu o aroma placuta si se poate utiliza si pentru diverse prajituri sau torturi in loc de alta crema.

Pofta buna si gatiti cu spor!

12 Response to "Crema de cafea si castane"

  1. Cafeaua o ador, iar in combinatie cu castane trebuie sa fie o nebunie !

    Danutza says:

    Si mie imi place la nebunie crema de cafea, iar daca tot vroiam ceva nou combinatia cafea-castane a venit la fix :)

    mirela says:

    Cred ca-i tare buna cu cafea,,,mmmm!!!!!pupp!!

    Danutza says:

    Merci mult Mirela! Pup :*

    Iar ai preparat ceva delicios... Acum mi s-a facut pofta de castane coapte, deci miine ma voi da la o punga din congelator... Pentru miine dimineata, servesc de la tine o crema de cafea... Pupici !

    Danutza says:

    Daniela, ce norocoasa esti ca le ai la congelator ... la noi sunt cam scumpicele, mi-am facut pofta doar o data :)
    Te astept maine la o cupa de crema! Pupici :*

    Vaiiii, castane coapte!!!! si crema de castane!!! ce bunatate :) ce dor imi este de castane coapte :) nu am mai mancat de mult timp.....

    Danutza says:

    Multumesc mult pt vizita si ma bucur ca-ti plac si tie castanele :)

    Am venit fuguta,fuguta sa-mi revendic paharul acela plin cu crema DELICIOASA!Pup!

    Danutza says:

    Bine ai venit Mihaela! Pupici :*

    Haplea says:

    Ce bunatate de crema!!!

    Danutza says:

    Multumesc Haplea! Ma bucur ca-ti place;)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.