Prajitura Zebra


De foarte mult timp imi doream sa fac prajitura Zebra. Am vazut-o prin multe reviste si pe internet si mi-a placut designul "dungat". Eu i-as zice mai mult tigru decat zebra, sau in cazul meu un puiut de zebra, fiindca am alternat cam des straturile (dungile).

Prajitura  Zebra nu are doar un aspect diferit de checul clasic, ci si un gust mai bun. Eu nu sunt mare fan chec sau prajitura cu textura de chec, dar prajitura asta e prea buna :) Nu e deloc uscata, are textura perfecta. Iar data viitoare voi avea grija sa folosesc o lingura mai mare pentru a alterna straturile si a obtine o zebra in toata regula :)))

Portii: 10
Timp de preparare: 90 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 250 g unt, 6 oua, 250 g zahar, 250 ml lapte, 650 g faina, 1 praf de copt, 3 linguri cacao, 3 linguri zahar pudra, 1 praf de sare, 1 zahar vanilat, 1/2 esenta rom, coaja de la 1/4 lamaie
Eu am folosit robotul pentru a prepara aceasta prajitura, dar se poate face si cu un mixer normal.

Am pus untul (moale) in vasul robotului si l-am mixat impreuna cu zaharul pana a devenit spuma fina.

Am adaugat ouale si am mixat din nou.

Am continuat cu laptele, zaharul vanilat si coaja de lamaie.

Dupa ce s-au omogenizat bine am adaugat faina amestecata cu praful de copt si un praf de sare.

Am mixat pe viteza mai mica pana am obtinut un aluat moale.

Intr-un bol am amestecat zaharul pudra cu 2 linguri de lapte, 1/2 esenta rom si 3 de cacao. Peste ele am adaugat aproximativ 1/2 din cantitatea de aluat. Am amestecat bine cu o lingura.

Am pregatit o tava de copt cu peretii detasabili.

Am pus prima lingura de aluat alb, apoi o lingura de aluat cu cacao si am alternat pana cand am terminat cele 2 cantitati de aluat.

Nu dureaza foarte mult, mai ales daca folositi o lingura mai mare decat a mea sau daca puneti cate 2-3 linguri din fiecare aluat. Eu asa voi face data viitoare!! :)

Se pune tava in cuptorul preincalzit, la foc mic, aprox 50 de minute.

Prajitura s-a umflat foarte mult in mijloc si s-au stricat putin straturile "magice", dar a ramas esentialul :P

Se lasa prajitura sa se raceasca, apoi se portioneaza si se serveste. Se poate pudra cu zahar sau se serveste cu frisca/ inghetata deasupra.

Este excelenta si a doua, si a treia zi. E o prajitura foarte gustoasa si cu putin noroc poate sa arate foarte bine :)

Pofta buna si spor la bucatarit!

0 Response to "Prajitura Zebra"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.