Tort Mos Craciun






By http://retetegg.blogspot.com/

Dragii mei, de astazi si pana dupa Craciun ma despart de voi aici pe blog fiindca vom pleca la tara sa petrecem Craciunul acolo. Desi voi avea net (sper!) nu garantez o conexiune asa de buna incat sa pot intra si pe blog.

De aceea am vrut sa va urez de acum 'Craciun fericit!', multe bucurii alaturi de cei dragi, masa imbelsugata si zapada ca-n povesti :)

Pentru astazi vin cu ideea de tort in forma de Mos Craciun, un succes garantat pentru cei mici, dar o incantare si pentru cei mari. Sunt convinsa ca si mosului ii place:)

Am folosit:
  • 8 oua
  • 8 linguri de zahar
  • 8 linguri de faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • esenta de lamaie
  • 1/2 pachet de unt
  • 100 gr zahar pudra
  • sucul de la o lamaie
  • 3 linguri lapte praf
  • glazura de zahar
  • fulgi de cocos
  • colorant alimentar

Am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le-am frecat cu zahar pana s-a topit zaharul. Am adaugat esenta de lamaie si faina.

Separat am batut spuma albusurile. Consistenta albusurilor trebuie sa fie asemanatoare cu a spumei de frisca. Am amestecat apoi albusurile cu galbenusurile si faina.

Cand s-a omogenizat compozitia am adaugat-o in tava speciala de teflon in forma de Mos Craciun (am primit-o la o revista).

Am lasat 10 minute in cuptor la foc potrivit.

Am desprins cu grija marginile de tava si am rasturnat-o pe un tocator de lemn.

Crema am pregatit-o din unt frecat spuma cu zahar pudra, in care am adaugat apoi suc de lamaie si lapte praf (are gust de raffaello).

Am taiat tortul in doua cu grija sa nu-i stric 'faţa' si am umplut cu crema.

Deasupra am glazurat cu diverse culori conturul formei si cu fulgi de cocos.

Va pup cu drag si abia astept sa va revad!!!!

14 Response to "Tort Mos Craciun"

  1. Dana C says:

    Craciun Fericit si tie Danutza!!!Tortul l-am vazut deja, e superb!!!! te pup

    Cristina says:

    Sarbatori fericite! Sa iti aduca mosul tot ce iti doresti!

    Foarte frumos il astepti pe Mos Craciun!! O sa vina cu cadouri :P

    Danutza says:

    Multumesc mult tuturor! Sunt tare fericita ca merge netul!:)) Sarbatori fericite!

    Grozav Mosul acesta al tau.

    Coind indragit
    Suflet implinit
    Craciun fericit.

    Te pup.Mihaela

    Sarbatori fericite, cu sanatate, bucurii si impliniri!

    Cristina says:

    Craciun fericit!

    Craciun fericit alaturi de cei dragi!

    Craciun fericit, cu bucurii si sanatate, alaturi de cei dragi !

    Anonim says:

    Craciun fericit, plin de bucurii si sanatate !!

    Ioana V. says:

    foarte dragut! Sarbatori fericite!!!

    Danutza says:

    Multumesc din suflet pentru toate urarile! Imi pare rau ca am fost departe de blogosfera cateva zile, dar promit sa ma revansez de Anul nou ca nu mai plec pe nicaieri!
    Va pup cu mareee drag si mi-a fost dor de voi!

    Sarbatori fericite in continuare!

    Haplea says:

    Sarbatori fericite si un 2012 plin de realizari si impliniri!

    Danutza says:

    Multumesc asemenea! La multi ani!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.