Prajitura cu mere si branza




Prajitura cu mere si branza sau prajitura cu branza si mere, depinde cum vreti sa-i spuneti, oricum este delicioasa, este cremoasa, frageda si duuulce :)

Eu am pus-o in topul preferintelor deja si am facut-o de 2 ori in decurs de 5 zile :)) Prima data am dus-o la viitorii nostri nasi, si pentru ca a fost asa de buna eu nici n-am apucat sa mai gust din ea ca a disparut imediat. Asa ca am repetat-o peste cateva zile ca sa o pot gusta si eu :)

Reteta o am dintr-o revista veche, cred ca Libertatea pt femei, pe care o cumparam pe vremea studentiei si mi-am pastrat din revista intotdeauna rubrica de retete. Am gasit teancul de retete intr-un dosarel vechi si m-am gandit sa incep sa prepar cateva care mi se par delicioase.

Am folosit:
  • Pt aluat: 200 g unt, 400 g faina, 150 g zahar, 1 zahar vanilat, un praf de sare.
  • Pt umplutura: 600 g branza dulce, 3 oua, 1 esenta de portocale, 200 g zahar pudra, 4 mere dulci-acrisoare, 2 lingurite faina.
Intr-un bol am frecat untul cu zaharul si zaharul vanilat, apoi am adaugat faina si praful de sare. Am obtinut un aluat tare pe care l-am pus la frigider 20 de minute.

Branza dulce am amestecat-o cu ouale, zaharul pudra, esenta si 2 lingurite de faina. Am omogenizat bine cu o spatula.

Merele le-am curatat de coaja si le-am feliat.

Am intins aluatul pe masa infainata, apoi l-am asezat in tava. Nu trebuie unsa tava fiindca aluatul contine unt.

Peste aluat am pus un strat de felii de mere, apoi umplutura de branza si desupra ei am asezat felii de mere.

Nu trebuie sa le asezam in strat gros ci lasam putin spatiu intre ele.

Am pus prajitura la cuptor, preincalzit si lasat apoi pe treapta mica (1-2).

Timpul de coacere este de aproximativ 30 de minute, dar verificati intre timp sa nu cumva sa se arda aluatul. 

Este perfect atunci cand are culoarea usor rumenie, iar crema de branza s-a inchegat.

Prajitura se taie direct in tava, numai dupa ce s-a racit.

Deasupra se mai pot pune nuci sau migdale macinate, dar arata foarte bine si cu feliile de mere coapte.

Eu am mai pudrat putin zahar deasupra, inainte de servire.

Prajitura se poate face la fel de ok si cu pere, gutui, prune.


Pofta buna si gatiti cu spor!

12 Response to "Prajitura cu mere si branza"

  1. Buna prajiturica,buna combinatia;pup Danutza!!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Pupici :*

    Imi place orice e cu branza asa ca fur o bucatica din prajiturica ta delicioasa!

    Danutza says:

    Cu mare drag, Alina! Pup :*

    prajitura cu mere ai zis......cum as putea sa te refuz cand arata asa de bine, imi place!!!!

    Cristina says:

    Imi plac prajiturile cu branza, asa ca nu refuz o bucatica!

    Danutza says:

    Alice, eu nu sunt fac mere, dar prajitura aceasta mi-a placut la nebunie :)

    Pup:*

    Danutza says:

    Cristina, cu mare drag! Pup:*

    Hmmm, ce buna trebuie sa fie prajitura ta, mai ales ca e cu brinza adevarata.

    Danutza says:

    Daniela, eu iau o branza mai grasa, imi place foarte mult in placinte si prajituri :)

    Pup:*

    Anonim says:

    Prajitura asta vreau sa o fac si eu saptamana asta intr-o seara cand am timp, poate ( sper) maine seara....daca apuc, imi place foarte mult, ma tot uit la ea, imi este o pofta. Imi plac foarte mult prajiturile cu branza si si cele cu mere !

    Danutza says:

    Daca iti plac merele si/sau branza atunci trebuie musai sa o incerci!

    Te poti juca putin si cu ingredientele, adica in functie de preferinte sa pui mai multe mere sau mai multa branza :)

    Nu se face greu deloc si nu prea are cum sa nu iasa! Sa ai spor si pofta si sa-mi spui daca ti-a placut :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.