Prajitura cu pere si caramel (rasturnata)


Mi-am dorit foarte mult sa incerc o prajitura "rasturnata", desi denumirea mi se parea amuzanta :) Si acum mi se pare amuzanta, insa acum pot sa va spun si despre gust: cea mai buna prajitura amuzanta :D

Pai ce sa nu-ti placa, are fructe (eu am pus pere), are caramel delicios, blat pufos si e si usor de facut! E prajitura ideala cand vrei altceva, cand te-ai saturat de banalul pandispan si vrei sa incerci ceva nou si diferit, "rastorni" o praji delicioasa cu pere si caramel :P

Se poate face cu fructe de sezon si pentru ca acum sunt in piata pere eu le-am ales pe ele. Merge bine cu prune, cu nectarine/piersici sau cu fructe minunate de vara (visine, cirese, fructe de padure).

Am folosit:
  • 3 pere mari zemoase, 150 g zahar, 1 lingura unt topit sau ulei, 1 lingurita esenta de rom;
  • Blat: 5 oua, 5 linguri zahar, 5 linguri ulei, 5 linguri lapte, 10-12 linguri faina, 1 praf de copt, 1 esenta de portocale, 1 praf de sare.
Perele le-am taiat pe jumatate, le-am scos cotoarele si le-am feliat pe lungime.

Le-am pus intr-un bol si le-am stropit cu esenta de rom.

Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri.

Am batut albusurile spuma cu un praf de sare, apoi am pus zaharul si am mixat pana au devenit tari ca o bezea.

Am pus galbenusurile, uleiul, laptele si esenta.

Am continuat sa mixez si am adaugat treptat faina amestecata cu praful de copt.

Intr-o cratita (sau tava rotunda) am pus 150 g zahar si l-am lasat pe foc mic pana cand s-a topit. Am pus 1 lingura de ulei, am amestecat si am inclinat cratita astfel incat sa am putin caramel si pe margini.

Am oprit focul si am pus feliile de pere in caramelul din cratita. Aveti grija, fiindca vasul e inca foarte fierbinte, la fel si caramelul! Trebuie sa lucrati rapid ;)

Am pus aluatul peste pere si caramel si am bagat cratita in cuptor la foc mic. 

Cuptorul trebuie sa fie preincalzit, iar usa nu trebuie deschisa in primele 10-15 min. Focul trebuie sa fie in acest interval pe treapta 1, iar dupa cele 15 minute putem creste la 2. Lasam inca 15 minute.

Cand blatul devine usor auriu deasupra, prajitura este gata. Verificati cu o scobitoare daca nu sunteti siguri.

Imediat ce am scos prajitura din cuptor, am pregatit o farfurie intinsa pe care am asezat-o peste cratita.

Cu o miscare rapida am rasturnat prajitura pe farfurie. Fructele si caramelul trebuie sa fie deasupra prajiturii.

O lasam aprox jumatate de ora sa se raceasca, apoi pudram cu zahar (desi e suficient de dulce, doar putin de decor).

Portionam si servim :) Mi-a placut foarte mult asa, usor calduta, insa este buna si rece, din frigider, a doua zi la cafeaua de dimi.

Pofta buna si weekend minunat!

3 Response to "Prajitura cu pere si caramel (rasturnata)"

  1. eM says:

    Pana nu demult nu-mi placea caramelul. Acum insa e pe cale sa devina o pasiune.

    magda says:

    Ce bine arata iar idea de ap pune merele pe zaharul ars este foarte buna. Am sa incerc si eu.

    Danutza says:

    Multumesc! :*

    Se poate face si varianta clasica, doar cu fructe si blat, insa caramelul e muuult mai bun, le imbina perfect, plus ca e si super delicios :D

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.