Buturuga de Craciun/ Bûche de Noël


Bûche de Noël sau Buturuga de Craciun este un desert frantuzesc traditional, pregatit pentru sarbatoarea Craciunului.

Eu am avut 2 motive pentru care am pregatit astazi tortul. Primul este ziua mea, fiindca astazi este Sf. Daniel si am vrut sa va ofer un desert delicios tuturor, iar al doilea motiv este tocmai Craciunul, care se apropie repejor si trebuie sa avem idei noi pentru deserturi delicioase de pus pe masa de sarbatoare.

Desi pare un desert complicat, trebuie sa stiti ca nu e deloc asa. Eu am facut desertul acesta dupa 2 retete ale mele, si anume blat simplu de rulada si crema de ciocolata, iar in plus ceva fructe de padure.

La decorat treaba merge la fel de repede, in functie de inspiratie ...care mie azi mi-a cam lipsit...dar ideea principala este ca acest tort trebuie sa semene cat mai bine cu o buturuga. :)

Am folosit:
  • Pentru blatul de rulada: 8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina, 1/2 lingurita esenta de lamaie, un praf de sare;
  • Pentru  crema de ciocolata: 300 ml lapte, 8 linguri zahar, 1 zahar vanilat, 1 esenta de rom, 4 linguri de faina, 2 linguri de cacao, 1 ciocolata cu crema caramel (100 g), 100 g unt;
  • Pentru decor + umplutura: fructe de padure, zahar pudra. 
Este mai bine sa pregatim crema inainte de a ne apuca sa preparam blatul, fiindca asa are timp suficient sa se raceasca si sa se intareasca.

Intr-o cratita se pun laptele, zaharul, esenta si zaharul vanilat. Se amesteca cu o lingura de cateva ori, apoi se pune cratita pe foc.

Cand laptele incepe sa fiarba sa adauga cacaua si faina, amestecand energic cu un tel. Se lasa pe foc cateva minute, amestecand in permanenta.

Cand a capatat consistenta de budinca, se adauga ciocolata si se mai tine pe foc 2 minute.

Se pune apoi intr-un loc racoros si se lasa pana se raceste.

Cand e complet rece, se adauga untul taiat in bucati si se omogenizeaza bine cu mixerul pana devine o crema fina.

Pentru blat - o rulada mare, eu folosesc de obicei 8 oua si pastrez proportia la numarul de linguri de zahar si faina.

Tava mea are: 32 x 35 cm

Ouale trebuie sa fie la temperatura camerei.

Separam albusurile de galbenusuri.

Batem spuma albusurile cu un praf de sare. Cu cat sunt mai bine batute albusurile cu atat este mai pufoasa rulada.

Galbenusurile le amestecam cu cele 8 linguri de zahar si le frecam pana devin crema.

Amestecam apoi albusurile cu galbenusurile crema si treptat cu faina si esenta de lamaie.

Omogenizam bine cu mixerul cateva minute.

Punem in tava hartie de copt, apoi aluatul.

Tava o introducem la cuptorul preincalzit, foc mic.

Nu deschidem usa cuptorului decat dupa primele 10 minute.

Verificam ca blatul sa fie doar usor rumen pe fund, nu trebuie sa devina crocant.

In general dupa 15 minute blatul este la consistenta perfecta si il putem scoate din cuptor.

Il desprindem usor de hartia de copt, apoi il asezam pe un prosop curat, usor umed, din bumbac.

Rulam blatul cu grija sa nu se rupa la margini si lasam in prosop cateva minute.
Tot cu ajutorul prosopului, readucem blatul la forma initiala, asezam uniform crema (aprox. 3/4 din cantitate) si fructele de padure si rulam din nou, presand usor rulada cu mainile.

Daca ati respectat reteta, rulada este foarte pufoasa si usor de taiat cu un cutit umed, ca sa nu se lipeasca de el crema. 
Am incercat sa o tai in diagonala, asa cum am vazut modele pe net :) Cu marginile ramase am facut pe 'buturuga' si 2 'scorburi'.

Am imbracat rulada (buturuga) in crema. Am acoperit complet scorburile si am lasat capatul "buturugii" neacoperit fiindca mi se parea ca arata mai bine asa :)

Am decorat cu zmeura si putin zahar pudra (un fel de ninsoare pe buturuga).

Am vazut pe net torturi buturuga decorate foarte frumos, eu n-am avut rabdare si energie pt asa ceva, dar merita sa incercati daca va place sa decorati cat mai frumos :D

Despre gust n-are rost sa vorbim, e prea delicioasa ca sa te opresti la o felie sau doua... asa ca aveti grija cu silueta :))

Pofta buna, spor la pregatiri si zic sa traiesc azi de ziua mea!!

20 Response to "Buturuga de Craciun/ Bûche de Noël"

  1. Unknown says:

    ce bine arata!!!multumim frumos pt sfaturi!!!SA AVETI SARBATORI FERICITE!!!

    Danutza says:

    Multumesc mult Andreea! Sarbatori fericite si tie! :*

    mirela says:

    foarte bine arata!!!!!

    Danutza says:

    Multumesc mult Mirela! :*

    O idee buna pentru masa de Craciun!
    Sarbatori cu bine!:)

    Stefy says:

    imi ploua in gura de pofta..numai ca nu pot pune acum in practica reteta caci postesc....:(

    Sa donne envie deja elle est superbe

    Danutza says:

    Flori, cel mai mult imi place ca se face usor ... la noi retetele traditionale (gen cozonac) dureaza juma de zi, pe cand rulada asta am facut-o intr-o ora si un pic :D Plus ca arata foarte dragut pe masa, mai ales daca e decorata mai frumos decat a mea :))
    Pup! Sarbatori frumoase!

    Danutza says:

    Stefy, mai este doar o saptamana pana la Craciun si apoi avem liber la toate bunatatile :) Pup!

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth! :*

    La multi ani! E delicioasa buturuga, n-am mai mancat de anul trecut si tare pofta mi-ai facut. Fur si eu o bucatica!

    Danutza says:

    Multumesc! Daa, e super buna ...serveste cat doresti :)
    Pup!

    Unknown says:

    Ce frumos arata!! Eu inca nu m-am incumetat sa o fac, asa ca vin la tine sa pap :)

    Danutza says:

    Te astept cu mare drag! :*

    LA MULTI ANI , Dana !
    N-am stiut de-aceasta sarbatoare; sa fii sanatoasa si fericita !
    Sarbatori linistite si pline de bine !(noi ne mai vedem si pe Bucataras :d)

    Ce buturuga draguta! Trebuie sa arate foarte bine pe masa de Craciun. Sa ai o saptamana frumoasa.

    Danutza says:

    Multumesc din suflet, Diana!! :*
    Sarbatori frumoase si tie, pline de bucurii!!

    Danutza says:

    Multumesc mult Rita! Am vazut-o de multe ori pe alte site-uri si-mi parea rau sa nu o fac si eu mai ales acum de sarbatori :) Pup!

    felicidades por la receta y por el blog, esta genial, asi que con tu permiso me quedo mirando cosas ricas por aqui, saludossssssss

    Danutza says:

    Muchísimas gracias Paco!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.