Prajitura rapida cu cirese


Stiu ca de vreo luna v-am innebunit cu prajiturile mele cu cirese, dar ador aceste fructe si am vrut sa pregatesc in acest an cat mai multe deserturi cu ele. 

Cred ca cea mai mare fericire pentru mine ar insemna sa am cirese proaspete tot anul, pentru cat mai multe bunatati :)

Astazi trecem pe lista inca un desert buun cu cirese: o prajitura rapida si usoara cu cirese dulci si aromate. Merita sa o incercati!

Am folosit:
  • 8 oua, 8 linguri de zahar, 2 plicuri zahar vanilat, 4 linguri pesmet, 1 lingura ulei, 4 linguri faina, 1/2 lingurita praf de copt, 1 praf de sare, putina coaja de lamaie, cirese, zahar pudra.
Ciresele le-am spalat bine si le-am scos samburii. Le-am lasat la scurs, apoi am pus peste ele putin pesmet.

Am separat cele 8 oua. Albusurile le-am batut spuma cu praful de sare si zaharul vanilat.

Galbenusurile le-am frecat cu zaharul pana au devenit crema.

Am pus apoi treptat albusurile peste galbenusuri, amestecand usor cu o spatula.

Cand au fost incorporate definitiv albusurile, am pus praful de copt, pesmetul si faina. Am omogenizat bine cu mixerul. Am adaugat si lingura de ulei si am omogenizat din nou.

Intr-o tava am pus hartie de copt. Am asezat in tava ciresele uniform, pe toata suprafata.

Am turnat amestecul si am nivelat deasupra. 

Fructele se pot pune si prin aluat, asa cum am facut la pandispanul de cirese, insa eu am vrut de aceasta data sa le caramelizez putin, asa ca le-am asezat direct in tava.

Am pus tava la cuptor (preincalzit) la foc mic timp de 30 minute.

Nu a mai fost nevoie sa fac test cu scobitoarea fiindca prajitura s-a rumenit uniform si mi-am dat seama ca e gata.

Am scos prajitura din tava si din hartia de copt si am lasat-o cateva minute sa se raceasca inainte sa o feliez. Am pudrat-o cu zahar si am servit.


E prajitura perfecta, rapida, pufoasa si aromata. E chiar o prajitura de sezon care merge bine si cu visine :)


Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Prajitura rapida cu cirese"

  1. Gabriel says:

    As manca-o cu tot cu farfurie!

    Danutza says:

    Ma bucur ca iti place :)

    Unknown says:

    Un deliciu de prajitura! Pupici

    Danutza says:

    Multumesc mult, Paula! :* Pup

    Minunata! Eu nu ma satur nicum de cirese. :)

    Danutza says:

    Multumesc Alina! La fel sunt si eu :) :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.