Cheesecake cu cirese




Ultimul desert din seria "bunatati cu cirese" este unul cu adevarat special: cheesecake cu cirese.

Este cel mai bun cheesecake pe care l-am facut eu pana acum, asta si pentru ca am schimbat putin reteta. Este tot un cheesecake fara coacere fiindca e vara si ne plac deserturile racoroase.

Am vrut musai sa fie cu cirese fiindca sunt cam pe final de sezon si in curand le vom duce dorul. Il voi repeta si cu visine, cu piersici, caise. Este in mod cert desertul anului pe blog :)

Am folosit:
  • Pentru blat: 250 g biscuiti vanilati, 100 g ciocolata cu alune, 2 linguri melasa, 2 linguri cafea solubila, 2 linguri finetti;
  • Pentru crema si decor: 450 g branza dulce, 100 g zahar pudra, 400 ml frisca lichida, 300 g cirese, 1 esenta de vanilie.
Preparare blat:

Am macinat biscuitii in robot si i-am pus intr-un bol.

Intr-un vas pt fondue (daca nu aveti merge si o cratita pusa intr-un vas cu apa calda) am pus ciocolata cu alune rupta in bucati, crema finetti, melasa si cafeaua solubila. 

Daca folositi metoda pe baie de aburi, verificati sa fie apa suficient de fierbinte incat sa se topeasca bine ingredientele si sa se omogenizeze.

La vasul pt fondue se topeste destul de repede si uniform, asa ca amestecam de cateva ori si cat e inca fierbinte amestecul il punem peste biscuiti.

Amestecam bine si punem crusta de biscuiti intr-un vas cu margini detasabile sau intr-o cratita tapetata cu folie de plastic.

Apasam bine cu o spatula incat crusta sa fie uniforma.

Punem cratita in frigider, timp in care vom prepara crema de branza.

Preparare crema:

Ciresele se spala bine si se opresc cateva pentru decor. Restul de cirese se curata de codite, se scot samburii si se paseaza bine cu blenderul. Vom obtine un amestec mai lichid, nu o crema ca in cazul altor fructe.

De aceea avem nevoie de o branza dulce foarte bine scursa, fara zer si trebuie ca frisca lichida sa o batem extrem de bine.

Intr-un bol punem branza, zaharul pudra, 3/4 din cantitatea de frisca batuta bine si esenta de vanilie. Mixam bine pana la omogenizare.

Oprim jumatate din cantitate in alt bol, iar peste cea ramasa punem mixul de cirese. Omogenizam din nou foarte bine.

Scoatem vasul in care se afla crusta de biscuiti si incepem sa asezam straturile de crema.

Mai intai punem stratul de crema de cirese si apoi pe cel alb de branza. Uniformizam si punem din nou vasul la frigider pentru 2-3 ore.

Pentru servire, scoatem cu grija cheesecake-ul din forma si il asezam pe un platou.

Decoram in functie de preferinte, eu am folosit frisca ramasa si cirese intregi.

Este o prajitura fina, racoritoare, gustoasa, aromata! Merge foarte bine vara, chiar si in loc de tort, ca se evitam coacerea si cremele sofisticate.


Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Cheesecake cu cirese"

  1. Minunat si racoritor mai ales pentru zilele astea caniculare!

    Danutza says:

    Merci mult Alina! Asa ziceam si eu ;)

    Pup:*

    Cristina says:

    Mai mult decat perfect! Este tot ce imi doresc!

    Ce bine arata! Vreau si eu o feliuta!

    Danutza says:

    Merci mult Cristina! Daaa, e cam greu sa nu-ti doresti asa bunatate :D

    Pup:*

    Danutza says:

    Multumesc mult Laura! Cu mare drag :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.