Placinta cu carne

By http://retetegg.blogspot.ro/

Imi plac foarte mult placintele, chiar si ca aperitiv si fel principal, nu doar ca desert.

Dupa cea cu branza sarata a urmat evident una si mai consistenta, placinta cu carne. Si in plus cu verdeturi, ceapa, ciuperci, o bunatate.

Aluatul a fost ramas din cel facut pentru placinta cu branza sarata, l-am congelat pentru vreo 6 zile si apoi in ziua respectiva l-am scos din congelator cu 3-4 ore inainte de utilizare si l-am lasat sa se decongeleze la temperatura camerei.

Am fost extrem de multumita de acest aluat, nu credeam ca o sa-si pastreze gustul si fragezimea insa a fost perfect. De acum voi avea mereu aluat facut in casa pentru placintele mele, cand ma gandesc cati ani am pierdut cumparand aluaturi congelate chiar imi pare rau :)

Am folosit:
  • Pt aluat fraged: 250 g margarina, 3 oua, 600 g faina, 1 praf de copt, 1-2 linguri otet, 1 lingurita sare.
  • Pt umplutura: 600 g carne tocata, 5 ciupercute, 1 ceapa, 1 morcov mic, 1 lingurita pasta de ardei, 1 leg marar, 1 leg patrunjel, 2 oua, 1 lingurita de sare, 1 lingurita boia dulce, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita maghiran, un praf de piper.
Pentru prepararea aluatului, am pus intr-un bol faina si am amestecat-o cu margarina. Obtinem un aluat fainos.

Am adaugat oua, sare, praf de copt stins cu otet si am amestecat pana am obtinut un aluat omogen si tare.
 
Aluatul se tine 10 minute la frigider, apoi se foloseste. Eu l-am congelat timp de 6 zile (invelit bine in folie alimentara) si l-am scos cu 4 ore inainte. L-am tinut la temperatura camerei si s-a dezghetat uniform.
 
Intre timp am pregatit umplutura. Nu trebuie sa o punem prea calda in placinta.

Am incins intr-o tigaie 2 linguri de ulei si am calit in ea ceapa tocata marunt, morcovul ras, ciupercile tocate fin si carnea.

Am amestecat cu verdeata tocata marunt, 1 lingurita de sare, 1 lingurita boia dulce, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita maghiran, un praf de piper si pasta de ardei.
 
Am lasat pe foc pana cand s-au calit bine si carnea si legumele, apoi am pus amestecul deoparte sa se raceasca. Cand s-a racit aproape complet am adaugat ouale si am omogenizat.
 
Aluatul l-am taiat in 2 bucati si pe fiecare am intins-o bine.

Am pus prima foaie in tava, am adaugat umplutura si am acoperit cu a doua foaie de aluat.
 
Cuptorul l-am preincalzit si am introdus tava cu placinta.

Am lasat la foc moderat 45 de minute. Placinta a prins la suprafata o culoare rumena frumoasa.

Am lasat-o 10-15 minute sa se raceasca, apoi am portionat-o si am servit.

Noi am servit langa ea castraveti murati in saramura, dar merg bine si castravetii in otet sau gogosarii in sos de rosii.

Pofta buna si gatiti cu spor!!

8 Response to "Placinta cu carne"

  1. Imi plac foarte mult placintele cu carne dar nu am facut de mult timp.
    Mai ai ceva:)

    Din asta n-am mancat de ceva vreme,asa ca servesc repejor o bucatica!Pup!

    Danutza says:

    Teo, intotdeauna pun deoparte pentru prieteni ;)

    Pup :*

    Danutza says:

    Mihaela, si eu fac rar placinta cu carne, dar si cand fac mananc din ea 2 zile sa ma satur :))

    Pupici :*

    Ce bunatate de placinta! Fur si eu o bucatica. :)

    Danutza says:

    Merci mult Alina! Pupici :*

    Cristina says:

    Merge si pe post de aperitiv dar si de cina! Iau si eu o bucatica mica!

    Danutza says:

    Asa-i Cristina! ;)

    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.