Creveti cu ananas si sos dulce-acrisor


Multa vreme am evitat crevetii si fructele de mare, nu doar pentru cu au preturi exorbitante ci si pentru ca nu am descoperit vreo reteta care sa-mi placa asa de mult :)

De Valentine's day insa, am decis ca e cazul sa incerc o reteta noua si am rasfoit retetele lui Radu. Mi-a placut cel mai mult reteta de creveti cu ananas, am facut cateva mici modificari si am purces la treaba.

Am cumparat creveti congelati (cozi de creveti) frumosi, mari si roz la 55 de lei kg (Auchan). Nu am luat un kg ci doar 400 g asa ca pretul per total a fost rezonabil :)

Am folosit:
  • 400 g creveti congelati, 150 g mix de muguri de fasole, mazare si linte (tot de la Auchan), 150 g ananas din conserva, 1 ardei gras (portocaliu sau rosu), 1 ceapa, 2-3 catei de usturoi, 1-2 fire de ceapa verde, 100 ml supa de legume, 2 lingurite sos soia, 1/2 lingurita ghimbir pudra, 1 lingurita pudra de curry, 2 lingurite sos dulce-acrisor, 1 lingurita otet, 1 lingurita zahar brun, coriandru macinat, piper rosu macinat, sare (in functie de cat mai trebuie dupa ce punem sosul soia), 3 lingurite ulei de masline.
Crevetii congelati i-am pus in apa rece cateva minute.

Am taiat ceapa si usturoiul si le-am pus in wok in uleiul de masline incins. Peste ele am pus condimentele, sosul soia, cel dulce-acrisor, otetul si zaharul.

Am adaugat ardeiul gras taiat fasii de dimensiune medie si mugurii de fasole, mazare si linte.

Am lasat 3 minute la foc mare, dupa care am adaugat supa de legume, crevetii si ananasul. Tot acum am pus si ceapa verde taiata.

Am lasat aprox. 7 minute la foc mediu pana a scazut la jumatate cantitatea de lichid.

La final am pus patrunjel tocat marunt.

Este o reteta foarte simpla, desi unele ingrediente par mai greu accesibile, va spun ca merita din plin sa o incercati.

Crevetii au fost foarte gustosi si cu o textura excelenta, sosul e dulce-acrisor si are o aroma exotica datorita ananasului. Mi-au placut mult si mugurii de fasole, mazare si linte (desi recunosc sincer ca am fost cam sceptica la inceput cand am citit reteta), per total a fost o combinatie perfecta si o cina usoara si foarte gustoasa!

Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Creveti cu ananas si sos dulce-acrisor"

  1. Tout simplement divin ce plat!

    Bisous

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth!!


    Bisous :*

    adina says:

    super combinatie,ador fructele de mare.

    Danutza says:

    Adina, e chiar foarte buna combinatia asta...eu am ramas surprinsa cat de buni au fost crevetii :)

    Pup :*

    Unknown says:

    Crevetii imi plac tare mult, asa ca nu refuz o portie din preparatul tau delicios! Pup

    Danutza says:

    Cu mare drag te servesc Paula! Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.