Cum se face pizza de casa?

By http://retetegg.blogspot.ro/

Daca ieri vorbeam despre cum se face painea de casa, astazi vorbim despre pizza. Despre modul de preparare al unei pizza de casa cu blat pufos si topping generos.

De cele mai multe ori, probabil ca tot din lipsa de timp, alegem sa cumparam pizza, mai ales ca soseste direct la noi acasa in mai putin de 1 ora. Cu totii cred ca am comandat pizza cel putin o data in viata :)

De ce sa nu pregatim insa pizza in casa? Multi probabil considera ca e prea greu de pregatit, ca dureaza mai mult decat sa o comanzi, ca poate nu iese aluatul la fel de bun si pufos, etc.

Eu prefer sa pregatesc pizza in casa, fiindca pot sa pun topping din belsug, fac combinatiile care imi plac mie cel mai tare si cel mai important, stiu ca e proaspata.

Nu are rost sa mai vorbim despre pizza din oras, fiindca stim cu totii ca sunt foarte putine firme care produc pizza de calitate si cu ingrediente care sa nu fie semi-expirate.

Cu o pizza facuta in casa nu ai cum sa-ti faci griji niciodata ca vei da gres. Aluatul pe care il pregatesc eu iese perfect, pufos in mijloc, usor crocant pe margini, iar toppingul e mereu proaspat si mult :)

Pentru ca pizza sa iasa ok, ne trebuie ceva timp si rabdare, insa merita din plin.

La fel ca si la aluatul de paine, aluatul de pizza necesita o faina foarte buna si drojdie de calitate si cat mai proaspata.

Pentru 3 blaturi de pizza medii (25 cm) eu folosesc 1 kg de faina.

Intotdeauna folosesc un bol mare ca sa pot cerne faina in el inainte de utilizare.

Drojdie folosesc proaspata, la un kg de faina aprox. 50 g de drojdie.

Spre deosebire de paine, la blatul de pizza pun intotdeauna lapte (la un kg de faina pun 400 ml) si il incalzesc pana la 30-35 de grade.

Nu lipseste sarea, aproximativ 1 lingurita la 1 kg de faina.

Zaharul este optional, dar 1 sau 2 lingurite dizolvate in lapte sunt suficiente in general.

De asemenea, pun intotdeauna unt topit sau ulei in aluatul de pizza, fiindca ii ofera elasticitate. 2-3 linguri la un kg de faina.

Procedez ca si la paine, cern faina in bol, adaug sarea, apoi drojdia dizolvata in lapte si untul sau uleiul.

Framant un aluat potrivit de tare si elastic, pe care il las la crescut 1 ora intr-un loc ferit de curentii de aer si calduros.

Mai multe detalii despre aluatul pufos de pizza, gasiti aici: http://retetegg.blogspot.ro/2012/03/blat-pufos-de-pizza.html.



De cele mai multe ori problema mea cu aluatul apare atunci cand trebuie sa-l modelez sub forma rotunda. Mai mereu iese cumva inegal pe la vreo margine, dar pentru noi nu reprezinta o problema.

Va spun insa ce fac eu cand am invitati si vreau sa am o pizza de forma perfecta: iau un bol larg cu margini subtiri (dimensiunea aprox cu diametrul pe care il doresc pentru pizza mea) si il pozitionez peste aluat. Tai excesul de aluat care ramane pe margini si obtin un blat perfect :)

Daca va pricepeti sa invartiti aluatul pe sus cum fac italienii, atunci nu mai reprezinta o problema forma, eu insa si asa sunt neindemanatica uneori asa ca prefer sa nu risc :))

In afara de pizza de forma rotunda, am facut si pizza turceasca, cu o forma lunguiata, de barcuta. E mult mai usor de modelat.

Urmeaza apoi partea cea mai distractiva, in care ne putem juca cu ingredientele pt topping.

La noi in care fiecare are anumite preferinte, asa ca de obicei nici una din cele 3 pizza nu e la fel. 

De baza este sosul de rosii pe care il intind uniform peste tot blatul.

Urmeaza apoi in functie de preferinte sa adaug restul ingredientelor.

Pentru pizza quatro stagioni pun salam sau carnaciori, sunca, ciuperci, masline si cascaval. Pe fiecare sfert de pizza pun cate un ingredient, iar la final rad cascaval pe toata pizza.

Pentru pizza exotica (Hawaii) folosesc: sunca, ciuperci, ardei, ananas si branza grasa sau cascaval.

Pizza rustica e mai complexa si contine: sunca presata, ciuperci, ardei, ceapa, porumb, masline, ou, oregano, cascaval. Imi place sa pun oul intreg in mijloc fiindca arata super asa :)
Pizza turceasca este preferata mea. Am descoperit-o de aprox 2 ani si imi pare rau ca nu am incercat-o mai devreme. Cum va spuneam mai sus, forma ei este de barcuta si topping-ul este din: carne tocata, ceapa, ardei rosu, sare, piper, oregano, busuioc, sos de rosii, cascaval, curry, ou.
Pentru toti iubitorii de peste, avem pizza cu ton si ceapa, o minunatie care contine: ton conservat, ceapa, masline, rosii.

Desigur, sunt o multime de alte tipuri de pizza si toate sunt delicioase. Ne putem juca oricat dorim cu ingredientele pana obtinem toppingul ideal pentru gustul nostru.

Dupa ce imi imbrac pizza in topping o asez in tava ca ajutorul unei spatule late (dar e ok si daca ii puneti toppingul cand e deja in tava). Tava poate sa fie tapetata cu hartie de copt sau cu un strat generos de faina.

Mie imi place sa o pun pe faina, fiindca are aspectul ala de pizza pe vatra, dar e putin mai dificil la servire fiindca va prafuiti cu faina ramasa pe blat :)

Coc pizza in cuptorul aragazului, la temperatura medie, 25 de minute. In functie de grosimea blatului o putem lasa mai mult sau mai putin.

O tai intotdeauna fierbinte (pentru ca mi-e foarte pofta).

Pentru servit merge foarte bine ketchup dulce sau picant sau sos de rosii cu oregano.

Ce faina folosesc: faina 000 (Baneasa, Dobrogea, Boromir);
Ce drojdie folosesc: proaspata (Pakmaya);
Ce ulei folosesc: de floarea soarelui sau de masline;
Ce lapte folosesc: lapte dulce cu 1,8 % sau 3,6 % grasime;
Ce sos de rosii folosesc: de obicei pregatit in casa, fie ketchup de casa, fie sos din rosii proaspete sau conservate - pasate cu blender-ul si amestecate cu putina sare si oregano.
Topping-uri: sunca (Sissi sau Praga), salam (cat mai uscat si usor afumat), branzeturi (cascaval, mozzarella, sau orice alta branza grasa care se topeste), peste conservat (ton, macrou, ansoa), masline (negre sau rosii - fara samburi), ciuperci (proaspete), porumb boabe din conserva, ardei (gras, kapia), ceapa (alba, rosie sau verde), rosii proaspete (normale feliate sau cherry), diverse condimente, oua (intregi ca la pizza rustica sau batute si puse peste pizza).

Va invit sa vedeti mai multe poze in postarile mele de pe blog, in care am vorbit despre pizza.

4 Response to "Cum se face pizza de casa?"

  1. Magnifiques ces pizza j'adore les pizza faites maison!

    bisous

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth!!

    Bisous

    Anonim says:

    toate pizzele arata extraordinar de bine,cred ca sunt delicioase,felicitari bucatarului!

    Danutza says:

    Multumesc! Ma bucur ca iti plac :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.