Retete cu fructe de padure


Fructele de padure sunt acele minunatii mici si parfumate, care ne fac deserturile si mancarurile mult mai savuroase!

Cati dintre noi n-am incercat macar o data, o reteta cu fructe de padure parfumate, fie cu mix de fructe, fie cu un tip din ele: mure, zmeura, fragute, coacaze, afine, goji, agrise? Cati dintre noi nu le-am consumat simple, bucurandu-ne din plin de gustul si aroma lor? :)

Sunt niste mici minunatii atat pentru gastronomie, cat si pentru medicina. Au proprietati extraordinare, nu ingrasa si ne ajuta in multe afectiuni. In plus, sunt foarte versatile si ideale atat in deserturi, cat si in salate, in feluri principale, etc.

"Datorita continutului de antocianidine, fructele de padure au un efect benefic, demonstrat in prevenirea varicelor, in calmarea durerilor din poliartritele reumatoide. Antocianidinele intaresc peretii arterelor, avand rol de protectie cardiovasculara", precizeaza prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. 

Calorii /100 g: 
  • murele – 25 de calorii, 
  • afinele – 30 de calorii, 
  • coacazele – 28 de calorii, 
  • zmeura – 25 de calorii. 
"Peste fructele de padure putem adauga putina miere de albine, nu prea multa insa, pentru ca dupa aceea ingrasa. Murele, afinele, zmeura ar putea constitui o parte din masa de seara. Chiar daca au putine calorii, fructele sunt satioase, dau senzatia de satietate rapid si o prelungesc", arata prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. 

Mi-ar placea sa le pot gasi in stare proaspata tot anul, dar din pacate ele nu sunt de gasit decat rar. Cresc in zone mai putin accesibile, probabil de aici si preturile destul de mari ale lor, atunci cand apar in piete si magazine.

Acum 2 ani, pe la final de august, am cules si eu mure la tara si dupa ce m-am intepat zdravan in spinii arbustului mi-am dat seama de ce sunt aceste fructe asa de valoroase :)

De cele mai multe ori am folosit fructe de padure mix, congelate. Sunt bune, dar putin cam acre, asa ca necesita adaos de zahar/ miere/ indulcitori pentru ca desertul sa fie gustos si dulce :)

Va prezint azi cateva retete cu fructe de padure, iar in zilele ce urmeaza voi mai posta pe blog 2 retete noi noute cu zmeura proaspata parfumata.


Retete cu fructe de padure

 Spuma de zmeura

Inghetata de banane cu zmeura 

Pofta buna si gatiti cu spor!

4 Response to "Retete cu fructe de padure"

  1. Mmmm,ma primesti la tine sa le incerc pe toate,ca-mi plac mult mult!!

    Danutza says:

    Sigur ca da, cu mare, mare drag :*

    Eu sunt moarta dupa fructele de padure. Imi plac toate aceste fructe si ma tenteaza
    toate bunatatile pregatite cu ele. Mi-ai facut mare pofta cu oferta ta diversa de bunatati.

    Danutza says:

    Valentina, tare mult ma bucur ca iti plac bunatatile pregatite de mine :)

    Eu mai am inca pe lista multe retete pe care as vrea sa le fac, mai ales cu afine si coacaze proaspete, dar din pacate nu le gasesc pe aici asa usor.

    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.