Sos Tzatziki



Luna aceasta v-am adus numai deserturi, asa ca era cazul sa ma revansez si sa gatesc retete sarate :) Am pregatit cateva bunatati care isi astepta randul pe blog: lipii cu pui si sos tzatziki, salata de creveti cu migdale etc.

Zic sa incepem cu sosul, care dupa parerea mea e cel mai bun ever: sos tzatziki

Un sos grecesc, pe baza de iaurt, ideal pentru o multime de preparate, racoritor, usor de pregatit si delicios :)

Pentru ca el a insotit lipiile cu pui si legume, trebuie sa va spun si de unde am avut inspiratia: Paprika tv. Da, postul meu tv preferat, as zice ca printre putinele, fiindca eu la tv nu prea ma uit :)

Cand am vazut reteta nici n-am mai stat pe ganduri si am decis sa o pun in practica. Sosul este pregatit exact ca in reteta lor, insa eu am pus in loc de menta, patrunjel verde.

Am folosit:
  • 200 g iaurt (in nici un caz degresat, ba din contra mai grasut chiar), 2 catei de usturoi, 1 castravete (lung), 2-3 fire patrunjel, 2 linguri ulei de masline, sare de mare.

Iaurtul l-am pus intr-un bol si l-am amestecat cu uleiul de masline si putina sare de mare.

Am tocat cubulete mici castravetele.

Usturoiul l-am taiat foarte fin, la fel si patrunjelul.

Le-am pus pe toate in bolul cu iaurt, am amestecat si apoi am pus amestecul in alt bol, pentru sos.

Am tinut sosul la frigider pana in momentul servirii, iar pentru un aspect mai dragut am decorat cu felii de castravete si frunzulite de patrunjel.


Foarte simplu si foarte bun!

12 Response to "Sos Tzatziki"

  1. Maria says:

    e grozav mai ales pe paine prajita sau lipie !

    Danutza says:

    Daaaa! :)

    Hey Danutza, salutare!
    Sosul asta e un mister pentru mine...nu ca ar fi secret, ...cred ca problema e ca nu am incercat sa l prepar niciodata...si ar fi timpul, haha.
    Pare apetisant, si simplu de preparat, deci, trebuie incercat!
    Daca mi a placut, te anunt!
    un salut

    Danutza says:

    Hey!

    Sa stii ca si pt mine a fost un mister pana acum. Desi am blog de 4 ani, sosul asta chiar nu-l incercasem :)

    Este de fapt un sos foarte banal si usor de pregatit, cateva ingrediente as zice ieftine si merge bine cam langa orice :D

    Sa-mi spui daca iti place, dupa ce-l incerci! Spor! :*

    Cred ca e bun,nu are de ce sa nu fie;nici eu nu l-am facut pana acum
    pup Danutza!!

    Danutza says:

    Mie mi se pare super bun, dar mama spre exemplu, n-a mancat, a gustat si a zis ca nu ii place combinatia de castravete-iaurt-usturoi :D

    E chestie de gusturi aici :)

    Pupici :*

    Anonim says:

    Ai un blog foarte frumos, imi place foarte mult, vreau sa te felicit !

    Danutza says:

    Imi multumesc mult! Te astept cu mare drag si pe viitor :)

    adnia says:

    e tare bun si simplu de preparat!

    Simona says:

    Un sos care ne place tare mult!

    Danutza says:

    Asa este :) Pup :*

    Danutza says:

    Simo, si noua :D
    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.