Sos de alune


Langa puiul rumen si aromat am servit un delicios sos de alune.

Este o reteta inspirata de la cea de pui gong bao, dar nu chiar asa de picanta si cu ingrediente mai usor accesibile la noi. 

Este un sos dulce-acrisor si putin picant, care merge de minune langa friptura, fie ea de pui, curcan, vita etc

Am folosit:
  • 150 g alune crude, 2-3 lingurite sos soia, 1 ardei gras, 2 linguri pasta de tomate, 2 lingurite sos dulce acrisor, 1/2 lingurita boia iute, 2-3 catei de usturoi, 1 lingurita otet, 1 lingurita ulei de masline, un praf de sare.
Intr-o tigaie am incins bine 1 lingurita de ulei de masline si am pus in ea alunele. Am adaugat un praf de sare si am miscat tigaia de cateva ori ca sarea sa ajunga peste tot.

Am lasat la foc iute cateva minute pana cand alunele s-au copt. Nu uitati sa miscati mereu tigaia ca sa nu se arda!

Am scos alunele pe o farfurie si in tigaie am pus cateii de usturoi tocati, boiaua si apoi ardeiul taiat bucati.

Am lasat 2-3 minute, apoi am adaugat alunele, sosul soia, cel dulce-acrisor, pasta de tomate si otetul.

Inca 6 minute la foc mediu, amestecand de 2-3 ori si sosul a fost gata.

Daca doriti, puteti prepara carnea impreuna cu sosul ca sa economisiti mai mult timp. Insa, e perfect pentru servit langa o friptura gata scoasa de la cuptor, asa ca alegerea este doar a voastra :)

Pofta buna si gatiti cu spor!

8 Response to "Sos de alune"

  1. Unknown says:

    chiar interesant sosul asta! Pupici

    Danutza says:

    Pentru fripturi de obicei alegem sosuri traditionale, dar pe 1 ianuarie am vrut ceva nou si diferit la inceput de an :)
    E chiar bun ;)

    Pupici :*

    Simona says:

    Foarte interesant sosul! Pup

    adnia says:

    buna idee!

    Danutza says:

    Simo, asa mi s-a parut si mie :) Pup:*

    Danutza says:

    Merci Adnia :*

    Simona says:

    Minunat sos!!!

    Danutza says:

    Multumesc Simona :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.