Friptura de vitel


By http://retetegg.blogspot.ro/

Este prima data cand fac friptura de vitel pe grill, de obicei o prefer la cuptor. Imi place carnea de vitel, insa nu eram sigura ca pe grill ar putea sa iasa la fel de frageda.

Asa ca am marinat-o cateva ore intr-un sos delicios, care a mentinut-o frageda si a facut-o mult mai gustoasa.

Am ales antricot de vitel (musai sa fie vitel, nu vacuta batrana :D ) si l-am pregatit pe grill (in lipsa de gratar). Daca respectati toti pasii friptura de vitel iese perfecta, iar cu o garnitura de cartofi copti este excelenta, mai ales pentru cina :)

Am folosit (2 portii):
  • 450 g antricot de vitel (din care am obtinut 4 fripturi mici), marinata (3 linguri sos de rosii, 2 linguri otet, 2 linguri ulei, 2 lingurite zahar brun, busuioc, oregano, sare, piper, boabe de mustar, 50 ml vin rosu, boia dulce), sare, piper, oregano;
  • Cartofi copti: 4 cartofi, 3-4 linguri ulei de masline, boia dulce, 4-5 catei de usturoi, 100 g telemea, patrunjel, sare.
Am cumparat de la macelarie o bucata de 450 g de antricot de vitel. 

Am spalat carnea si am lasat-o in apa rece 10 -15 min.

Am pregatit intr-o cratita pe foc marinata din 3 linguri sos de rosii, 2 linguri otet, 2 linguri ulei, 2 lingurite zahar brun, busuioc, oregano, sare, piper, boabe de mustar si boia dulce . Am lasat pana a inceput sa fiarba, apoi am luat cratita de pe foc si am lasat sosul sa se raceasca.

Cand s-a racit l-am pus intr-un bol, am adaugat vinul si am pus bucata de carne acoperita de sos.

Am lasat in frigider 5-6 ore. Se poate si mai putin daca va grabiti, dar ideal e sa o lasam cat mai mult posibil.

Dupa acest timp scoatem carnea din sos, portionam in 4 felii (nu subtiri) aprox egale, condimentam cu putina sare, piper si oregano.

Incingem foarte bine grill-ul, il ungem cu ulei (desi e antiaderent) si asezam fripturile pe el.

Focul trebuie sa fie mare. Lasam pe grill 3 minute, apoi intoarcem cu un cleste sau spatula fripturile si le lasam inca 3 minute.

Friptura ramane astfel usor suculenta si frageda. 

* Sotul meu asa o prefera si asa am pregatit-o, insa mie imi place mai bine facuta, asa ca am lasat cam 4 minute pe fiecare parte.

*Nu trebuie sa apasam pe carne sau sa o intepam cu furculita cat timp este pe grill, fiindca se usuca si se intareste .

Cat timp carnea e pusa la marinat ne putem ocupa de cartofi. Ii curatam, ii taiem in sferturi si ii condimentam.

Ungem o tava cu ulei de masline, punem cartofii, usturoiul taiat felii si bagam in cuptor, aprox 30-35 de minute.

Scoatem tava, presaram branza rasa pe fiecare cartof si punem inca 5 minute in cuptor. La final punem patrunjel tocat deasupra.

Servim friptura de vitel alaturi de cartofii copti si eventual o salata, eu am facut salata de varza cu morcovi.

Pofta buna!

8 Response to "Friptura de vitel"

  1. Juste une délice, sa me donne faim
    bisous

    Danutza says:

    Merci Beth! Viens chez moi pour le dîner ... ha ha :)

    Bisous :*

    Cristina says:

    Arata perfect!!!

    Danutza says:

    Merci Cristina! E prima data cand o prepar asa si sunt foarte incantata :P

    Pup:*

    Unknown says:

    Ce bine arata fripturica ta, e numai buna de pus pe masa.Te pup!

    Danutza says:

    Multumesc mult Paula! A fost delicioasa :)

    Pupici :*

    Arata super bine,este super buna!!

    Danutza says:

    Multumesc mult! A cam ..fost :)

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.