Gogosari umpluti cu varza (in otet)

By http://retetegg.blogspot.ro/

A fost o saptamana friguroasa si ploioasa la noi, asa ca am dedicat-o muraturilor. 

Am pus mai intai muraturi clasice, in saramura, apoi am trecut la treburi mai complicate, spre exemplu acesti gogosari/ kapia umpluti cu salata de cruditati (varza alba, varza rosie, morcovi, telina), cu buchetele de conopida si marinati in otet.

Nu se fac foarte greu, dar dureaza tot procesul vreo cateva ore. Daca aveti robot merge treaba putin mai repede pentru salata de cruditati. Fiind prima data cand ii fac asa, am cam stat aprox 3 ore prin bucatarie, dar acum cand ma uit la borcane sunt foarte multumita :)

Borcanele din imagine sunt de 3 l (fiecare) si in afara de ele mai am inca 4 borcane de 800 ml.

Pentru marinata am folosit o reteta proprie, ma refer in special la cantitati, fiindca am vrut sa fie un gust echilibrat: acru-dulceag-sarat. Puteti merge si pe reteta clasica cu 1/2 l otet la 1 l apa, dar mie mi s-a parut prea intepator gustul.

Am folosit:
  • 2,3 kg gogosari, 1 kg kapia, 600 g varza alba, 800 g varza rosie, 1/2 kg morcovi, 150 g telina, 500 g conopida, 1 hrean, 1 lingura cu varf sare grunjoasa;
  • marinata: 4 l apa, 1,5 l otet de Topoloveni, 6 linguri sare grunjoasa, 8 linguri zahar, boabe de mustar, boabe de piper, foi de dafin, 2 lingurite marar uscat (sau crengute de marar daca aveti).
Eu am facut prima data salata de cruditati fiindca am vrut sa o las aprox. 1 ora sa se scurga.

Am tocat varza julienne, iar morcovii si telina marunt. Le-am pus intr-un bol mare si peste ele am pus o lingura cu varf de sare grunjoasa. Am amestecat bine cu mainile pana a ajuns sarea peste tot, apoi am acoperit bolul cu un prosop curat si l-am lasat deoparte cat am pregatit ardeii.

I-am curatat de cotoare (gogosarii i-am si gustat sa ma asigur ca nu-s iuti), i-am spalat si i-am lasat sa se scurga.

Salata de cruditati am stors-o bine si am pus-o in alt bol. Am umplut cu ea gogosarii si ardeii kapia. (desigur, nu ca un profesionist, ci am facut mare mizerie in jur - dar e prima data! :P )

Am rupt in buchetele conopida, am spalat-o si am umplut cativa gogosari cu ea. Mi-a mai ramas putina asa ca am pus-o deasupra in borcane.

Am incercat sa asez ardeii cat mai bine in borcane, am pus si bucatele de hrean printre ei.

Pentru marinata am pus intr-o oala pe foc apa, impreuna cu otetul, sarea si zaharul. Am lasat sa clocoteasca, am amestecat bine sa se topeasca sarea si zaharul, am pus apoi mustarul, piperul, frunzele de dafin si mararul.

Am asezat borcanele pe lame de cutit, am turnat amestecul in ele peste ardei si conopida si am lasat 2-3 minute asa.

Am pus apoi capacele, le-am strans bine si am asezat borcanele intr-o patura groasa pana a doua zi.

Acum le admir in fiecare zi si ma uit cu pofta spre ele, asteptand sa fie gata de mancat :)

E sezonul muraturilor asa ca e timpul sa va umpleti camara. Deja sunt targuri de toamna prin toate orasele, sigur gasiti multe legume numai bune de pus la pastrare :P

Spor si weekend frumos!

2 Response to "Gogosari umpluti cu varza (in otet)"

  1. Cristina says:

    Iata o reteta la care poftesc! Am ratat anul acesta sa o pregatesc... :(

    Danutza says:

    La mine a fost cam ultima pe lista, ma bucur ca am reusit sa o fac. Anul viitor sper sa fiu mai vrednicuta decat anul acesta :P

    Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.