Pandispan cu cirese



In plin sezon al cireselor va recomand sa incercati cat mai multe retete cu aceste fructe minunate.

Sunt dulci, zemoase, parfumate si merg de minune in multe deserturi usoare si pufoase, cum este si acest pandispan gustos :) Am pus in el multe cirese, dar si cateva stafide. Combinatia se poate face si cu bucati de capsuni sau cu fructe uscate (merisoare, goji, curmale).

Reteta nu as zice ca e tocmai inventata de mine, insa am facut-o pur si simplu dupa cum mi s-a parut consistenta potrivita. In timp ce mai adaugam cate ceva, imi si notam in agenda ce-am pus si cat, astfel am ajuns la reteta perfecta :)

V-o recomand si voua cu toata increderea, este un pandispan foarte bun si datorita consistentei se poate utiliza cu succes si ca blat de tort sau ca baza pentru o prajitura cu crema. Eu i-am facut o mica transformare, desi era super bun si simplu, fiindca e plin de fructe dulci. Cu trasformarea vin zilele viitoare, intre timp va prezint reteta unui pandispan cu cirese perfect!  :)

Am folosit:
  • 4 oua, 8 linguri zahar, 16 linguri lapte, 16 linguri faina, 4 linguri ulei, 1/2 lingurita praf de copt, un praf mic de sare, 1/2 esenta concentrata de vanilie, 1 lingurita coaja de lamaie, 300 g cirese, 1 lingura faina, 2-3 linguri zahar pudra.
Ouale (bio, de la gainusa de tara - de aici culoarea intensa) se tin cu cel putin 2 ore inainte la temperatura camerei. La fel si laptele si faina. Nu trebuie sa avem nici un ingredient rece, de la frigider. Nici fructele nu trebuie sa fie reci.

De ele ne ocupam intai, scoatem samburii, eliminam coditele, spalam bine, lasam la scurs si apoi le tavalim prin putina faina (o lingura e de ajuns). Le-am lasat deoparte pana am pregatit aluatul.

Am separat albusurile de galbenusuri. Am batut albusurile spuma cu un praf de sare. Folositi un bol mare, pentru ca treptat vom adauga toate ingredientele acolo.

Cand albusurile s-au batut spuma, am inceput sa adaug zaharul, cate o lingura pe rand, mixand bine. Am obtinut o bezea foarte consistenta, musai sa nu cada cand intoarcem bolul :)

Am pus apoi galbenusurile, unul cate unul, mixand bine dupa fiecare.

Am adaugat apoi laptele, uleiul, coaja de lamaie si esenta de vanilie. Toate se pun treptat, cu lingura cu care masuram, iar in acelasi timp mixam bine si in permanenta. 

Ultima pe lista este faina. O adaugam si pe ea treptat, tot cu lingura si o mixam bine. Dupa primele 8 linguri de faina incorporate, adaugam si praful de copt.

Consistenta aluatului in acest moment este grosuta. Daca se respecta proportiile, nu aveti cum sa gresiti. Folositi aceeasi lingura pentru a masura toate ingredientele. La faina, nu punem lingura chiar rasa, ci putin mai plina.

Tapetam o tava (eu cratita, ca n-am tava rotunda) cu hartie de copt, punem aluatul si pe deasupra asezam ciresele si cateva stafide (eu mai avem o mana de stafide si nu stiam ce sa mai fac cu ele).

Preincalzim cuptorul si apoi bagam tava. Lasam la foc mic, timp de 20 - 25 de minute, apoi marim putin focul si mai lasam 10 min. In functie de cuptorul vostru, va recomand sa stati cu ochii pe pandispan, sa nu cumva sa se arda.

Eu nu l-am mai testat, cand s-a rumenit usor, l-am scos din cuptor. NU il lasati in cuptor nici dupa ce inchideti focul, fiindca se usuca.

Il scoatem chiar si din tava si il lasam sa se raceasca la temperatura camerei.

Il servim pudrat cu zahar sau il trasformam intr-o prajitura cu crema sau branza, in cazul meu. Se poate insiropa cu suc de fructe sau compot si devine un tort gustos.


Pofta buna si gatiti cu spor!

10 Response to "Pandispan cu cirese"

  1. adnia says:

    ce bine arata!yammy!

    Ușor și delicios!

    Danutza says:

    Merci mult Adnia! Pup :*

    Danutza says:

    Asa-i Alina, cam cea mai usoara prajitura posibila :) Pup:*

    Foarte gustoasa si aratoasa!
    Te pup!

    Danutza says:

    Multumesc mult!! Pupici :*

    Simona says:

    Tare bun este!!!

    Cristina says:

    Un desert placut, de sezon!

    Danutza says:

    Merci mult Simo! :*

    Danutza says:

    Cristina, ai dreptate, e perfect in acest sezon ;) :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.