Clafoutis cu struguri si nectarine

By http://retetegg.blogspot.ro/

Am vazut si am auzit de nenumarate ori de acest desert gustos cu fructe: clafoutis. Pana acum cateva saptamani nu eram decisa daca sa-l prepar sau nu, insa am gasit o reteta foarte usoara intr-o revista si m-am gandit sa-i dau o sansa :)

L-am pregatit prima data cu mure si migdale, intr-o varianta rustica pe care am sa v-o prezint pe viitor, iar a doua oara, la doar cateva zile distanta, l-am preparat cu nectarine si struguri.

Ambele combinatii sunt delicioase, sotul meu a devenit fanul numarul 1 al acestui desert cremos :)

Este un desert usor de preparat, rapid si cu ingrediente clasice, la indemana oricui.

Am folosit:
  • 4 oua, 100 g zahar, 100 g faina, 200 ml lapte, 1 zahar vanilat, coaja de la 1 lamaie mica, 200 g struguri, 2 nectarine, 1 praf de sare, 2 linguri ulei (unt).
Ouale le-am batut impreuna cu zaharul si un praf de sare. Cand zaharul s-a topit, am adaugat faina si am continuat sa mixez.

Am pus apoi laptele, coaja de lamaie si am omogenizat.

Aluatul este unul lichid, care curge usor din bol.

Am uns o tava rotunda cu ulei (sau cu unt daca va place mai mult), am pus boabele de struguri si nectarinele taiate cuburi.

Peste ele am pus aluatul.

Am copt la foc mic in primele 10 minute, apoi la foc mediu urmatoarele 20 de minute. Este ideal sa fie cuptorul preincalzit.

Dupa cele 30 de minute, am scos tava, am pus deasupra zaharul vanilat si am mai bagat la cuptor 6-7 minute.

Am scos prajitura din cuptor, insa am lasat-o sa se raceasca in tava.

Am portionat-o si am servit cu dulceata de visine.

Este foarte gustoasa servita si cu inghetata, frisca sau orice altceva va place :)

Pofta buna!

6 Response to "Clafoutis cu struguri si nectarine"

  1. Unknown says:

    Si mie imi place clafoutis tocmai datorita cremozitatii lui. E un fel de budinca coapta, usor de facut si de mancat :)
    Imi place mult varianta ta,cred ca e tare aromata. Pup

    Danutza says:

    Daa, este de sezon :) Desi cred ca-i delicioasa si cu cirese/visine, abia astept :)

    Pupici :*

    Simona says:

    O combinatie de nerefuzat!!! Bine te-am regasit!
    Pup

    Danutza says:

    Pupici cu drag, Simona :*

    Stefy says:

    si eu am o mare dilema daca sa incerc aceasta reteta. desertul tau arata minunat!

    Danutza says:

    Stefy, faci un test si vezi daca-ti place :) Dar n-are cum sa nu-ti placa :P

    Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.