Orez cu lapte si rodie


In weekend fac mereu orez cu lapte. Este un desert foarte rapid, usor, ieftin si bun, iar noi il iubim tare mult. Si ne place mai ales combinat cu fructe sau dulceata.

Rodie am mancat pentru prima data prin 2011 si prima impresie nu a fost deosebita. Am avut ghinionul sa iau o rodie cam necoapta si nu mi-a placut. Dar, am decis sa ii dau o sansa acestui fruct, iar atunci cand am gustat una bine coapta si zemoasa m-a convins ca e "de viitor" :)

Cum rodiile au devenit mai accesibile si la noi, iar pretul e rezonabil, am luat si am folosit-o atat la iubitul nostru orez cu lapte, cat si la alte praji. Zilele viitoare va aduc si o reteta de cheesecake cu rodie ;)

Portii: 2
Timp de preparare: 35 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 200 g orez, 700 - 750 ml lapte, 4 - 5 linguri zahar, 1/2 esenta de vanilie, 1 lingurita coaja de lamaie, un praf de sare, 1 rodie mica sau 1/2 rodie mare.
Laptele se pune la fiert intr-un vas cu fund dublu.

Cand incepe sa fiarba se pune orezul bine spalat si un praf de sare.

Se acopera cu un capac si se lasa la foc mic, amestecand din cand in cand.

Dupa 15 minute se pune esenta, apoi coaja de lamaie.

Se lasa inca 10 minute, se adauga zaharul si se amesteca des in urmatoarele 5-7 minute.

Se opreste focul si se lasa orezul acoperit in continuare cu capac pana se mai raceste.

Rodia se taie pe jumatate si se scot semintele. Eu le scot cu mana fiindca nu-mi place sa le strivesc prea mult si sa-si piarda sucul. 

Orezul se aseaza in cupe sau boluri, iar deasupra se pun semintele de rodie.


Pofta buna si weekend placut!

7 Response to "Orez cu lapte si rodie"

  1. Unknown says:

    Mmm na ca mi-ai facut pofta draga Danutza! si cu rodie...
    pup fata gospodina!

    Danutza says:

    Te invit pe la mine sa servim impreuna cate o portie :) Pupici :*

    Simona says:

    Mmm.. ce pofta mi-ai facut..

    Danutza says:

    Simona, eu fac des orez cu lapte, te astept la o portie :D Pupici :*

    Ce bine arata! Rodia aduce extra culoare si savoare la orezul cu lapte. Te pup!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Mi-a placut mult contrastul, dar si combinatia dulce-acrisoara :)

    Pupici :*

    adriana circu says:

    Mia placut foarte mult te astept pe la mine

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.