Tort cu/ de capsuni


Pentru 1 iunie, Ziua Copilului, v-am adus un tort de capsuni (sau cu capsuni, ca nu m-am decis la titlu :P ) delicios!

Este de sezon, racoritor, fin, usor de pregatit, fara coacere, fara prea multe ingrediente sofisticate :) Sunt convinsa ca il voi face des in aceasta vara, urmand sa inlocuiesc fructele; vin la rand cirese/visine, zmeura, mure, caise etc :P

L-am pregatit pentru ziua mea si a fost papat rapid, atat de rapid inca nu am apucat sa mai fotografiez si sectiunea. Data viitoare incerc sa salvez ceva :))

Am folosit:
  • Blat: 250 g biscuiti sfaramiciosi cu cacao, 200 g unt;
  • Crema: 700 g capsuni, 1 plic gelatina, 200 g zahar pudra, 350 ml frisca lichida, esenta de vanilie, zahar vanilat;
  • Extra: 10-12 piscoturi, 4-5 capsuni intregi, o panglica textila (optional).
Pentru blat am procedat ca la cheesecake. Am maruntit bine biscuitii in robot, am pus peste ei untul topit si am amestecat pana s-au inmuiat.

I-am pus intr-o tava (cratita) rotunda si am apasat cu o spatula pana s-au intins uniform pe fundul tavii.

Pentru crema am spalat, curatat de cotoare si pasat in blender capsunile.

Le-am pus pe foc impreuna cu zaharul pudra, esenta si zaharul vanilat si am lasat 10 minute, la foc mic.

Am amestecat periodic sa nu se lipeasca de vas, si cand s-a ingrosat putin am oprit focul si am lasat sa se raceasca.

Am hidratat gelatina cu 2-3 linguri de apa rece, apoi am pus-o in piure-ul de capsuni caldut.

Am amestecat din nou foarte bine si am pus la racit, de aceasta data complet.

Frisca am batut-o bine si apoi am adaugat peste ea piure-ul de capsuni racit. Am mai mixat de 2-3 ori si am pus amestecul intr-un vas la frigider timp de 1-2 ore.

Daca in maxim 2 ore crema nu se intareste, puteti sa mai adaugati 1/2 de plic de gelatina, mixati din nou si lasati inca 1 ora la frigider.

Crema mea nu a avut probleme asa ca dupa cele 2 ore am pus-o peste blatul de biscuiti, am nivelat deasupra si am bagat la frigider peste noapte.

Dimineata am scos totul din forma, am pus pe margine piscoturile taiate pe jumatate si deasupra capsunile.

Am legat piscoturile cu o panglica de culoarea capsunilor, sa se asorteze. Nu-i musai, dar parca arata mai frumos asa :P

Daca vreti se mai poate pune tortul de frigider 1-2 ore pana in momentul servirii, insa daca va grabiti se poate consuma imediat. 

Combinatia de blat crocant de cacao si crema/ spuma fina de capsuni este delicioasa. 

Fiind un tort care nu necesita coacere este ideal in sezonul cald, cand evitam sa aprindem cuptorul.

Se poate face si sub forma de desert in cupe individuale, cu baza de biscuiti si crema de capsuni sau din orice alt fruct va place mai mult :)

Pofta buna si o saptamana frumoasa!

6 Response to "Tort cu/ de capsuni"

  1. Cristina says:

    Arata foarte bine!

    Danutza says:

    Multumesc :*

    Cum eu sunt fan prajituri cu fructe, de la mine ai din tot sufletul, un 10 cu * * * * * BRAVO tie !
    Te tzuc !

    Danutza says:

    Multumesc mult!! Pupici :*

    Antoanela says:

    La multi ani si casa de piatra! <3

    Danutza says:

    Multumesc mult :* :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.