Tort cu fructe



Pentru ca astazi este mare sarbatoare, Sfantul Ioan, iar eu am 2 sarbatoriti in familie, nu se putea sa nu vin cu un tort cu fructe racoritor, pentru voi toti sa papam in cinstea sarbatoritilor.

La multi ani tuturor celor care poarta acest nume, va doresc sa aveti un an fabulos, asa ca voi :)
La multi ani, iubi! La multi ani, mama! Va iubesc!

Sa revenim la tratatia noastra, zic! :) Poveste lunga cu tortul, care dupa cum ati vazut pe facebook este cel de la Revelion. Nuuu, nu l-am pastrat pana acum sa-l mancam, ci doar l-am pastrat sa-l postez pe blog astazi. :))

Pentru sarbatoritii mei nu am mai facut tort, fiindca nu mai vroia nimeni dupa toate dulciurile cremoase de la sarbatori, asa ca lor le-am facut fursecuri cu stafide. Dar pentru voi era musai sa vin cu tortul :)

Povestea e luuunga si am sa va spun eu rezumatul: am vrut sa fac diplomat de Rev, n-a iesit, asa ca am apelat in ultimul moment la ce aveam prin casa si-am salvat desertul pt Revelion [mai ales ca nu aveam nimic altceva dulce ca ma bazasem pe marele diplomat :))]

E un tort racoritor, gustos, cat de cat dragut :) si sper sa va placa si voua!

Am folosit:
  • Pt blat: 7 albusuri, 7 linguri de zahar, 7 linguri de faina, 1 lamaie, un praf de sare, zahar vanilat.
  • Pt crema, umplutura si decor: 1 plic crema fructe de padure, 250 ml lapte, 50 g zahar, 1 ananas, 1 compot de caise, 1 -2 portocale, 1 -2 kiwi, 200 ml frisca.

Cum aveam albusurile ramase de la "diplomatul ratat" :)) si cele de la ouale puse la maioneza pt salata boeuf, am facut fuguta un blat din ele.

Am batut spuma albusurile cu praful de sare, am pus apoi zaharul si z. vanilat si am batut cu mixerul pana am obtinut o spuma foarte tare (sa nu curga cand intorci vasul).

Am adaugat faina si coaja de lamaie si am omogenizat cu o spatula.

Am pus amestecul intr-o cratita, pe hartie de copt. Am preincalzit cuptorul si am pus cratita cu aluatul la nivelul din mijloc al cuptorului, pe treapta 2 (sau chiar 1 spre 2 daca pare cam mare la 2).

Am lasat aprox. 40 de minute in cuptor, apoi am oprit focul si am lasat blatul sa se raceasca.

Intre timp am taiat fructele, am batut frisca si apoi crema cu lapte si 50 g zahar.

Cand blatul a fost rece complet l-am taiat in 3, l-am insiropat cu sucul de la compot si am umplut fiecare felie cu fructe si crema.

Am imbracat tortul in frisca si crema, am ornat cu fructe si am pus la frigider cateva ore inainte de servire.

Easy peasy as zice acum, dar atunci eram intr-o mare fuga sa nu ma prinda Anul nou fara tort pe masa :)) In orice caz, tortul "de back-up" cum i-a spus iubi, a fost foarte bun si racoros, asa ca va invit si pe voi la o feliuta si un pahar de sampanie, sa ne bucuram de aceasta zi!

La multi ani, de Sfantul Ioan!

7 Response to "Tort cu fructe"

  1. Unknown says:

    Tare frumso tortul. La multi ani sarbatoritilor!

    Danutza says:

    Multumesc Paula! Pupici :*

    Stefy says:

    chiar daca ai ratat diplomatul, important e ca rezultatul final a fost pe gustul invitatilor!!:P

    La multi ani, sarbatoritilor !
    Delicios si frumos tortuletul... Pacat ca nu pot devora o feliuta... Pupici !

    Danutza says:

    Stefy, imi doream de mult sa fac diplomat...eu nu sunt fan, dar iubi este si mai mult pt el vroiam sa fie ok, dar n-a mers ceva, pe undeva ... insa am salvat cumva treaba cu tortuletul asta :)
    Invitati n-am avut ca a fost Revelion in 2, dar l-am papat fara probleme noi :))
    Pup:*

    Danutza says:

    Multumesc mult Alina, vin fuguta sa-mi iau premiul :*

    Danutza says:

    Multumesc din suflet Daniela! Am sa le transmit!
    Te invit cu drag la fursecuri cu stafide, ca tort nu mai avem :))
    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.