Lipii cu pui, legume si sos tzatziki


Zilele trecute, cand am adus sosul tzatziki, va spuneam ca l-am folosit intr-o reteta greceasca, foarte gustoasa si savuroasa. 

Am vazut reteta la tv si am decis sa o pregatesc, cu ceva mici modificari. Am facut lipiile in stil romanesc, insa am respectat reteta pt puiul cu legume marinat in iaurt, o super bunatate :)

Am folosit:
  • Pt lipii: 500 g faina alba 000, 25 g drojdie proaspata, 200 ml apa calduta, 2 lingurite zahar, 1 lingurita sare fina, 3 linguri ulei de masline;
  • Pt umplutura: 600 g piept de pui, 1 ardei rosu, 2-3 catei de usturoi, 3 linguri iaurt, oregano, busuioc, sare, piper, patrunjel verde, 2 linguri ulei de masline;
Intr-un bol punem faina cernuta bine. O amestecam cu sarea.

Facem o adancitura in mijloc.

Drojdia  o punem impreuna cu zaharul in apa calduta. O lasam 4-5 minute pana se umfla putin, apoi o punem in bolul cu faina, in mijloc.

Adaugam si uleiul de masline, apoi cu mana sau cu un cutit (la tv asa a facut) incepem sa amestecam usor in cerc, pana cand se incorporeaza faina si aluatul incepe sa devina consistent.

Luam apoi aluatul format din bol si il asezam pe masa de lucru infainata, framantam cateva minute si il asezam inapoi in bol, acoperit cu un prosop curat.

Lasam aluatul sa creasca la loc cald, timp de 1 ora.

Cat aluatul creste pregatim umplutura.

Pieptul de pui il taiam bucati si il punem intr-un bol. Adaugam peste el iaurtul, 1 catel de usturoi tocat fin, sare, piper, oregano si busuioc.

Lasam la frigider 30-40 min.

Pregatim si sosul tzatziki, dupa reteta pe care v-am prezentat-o aici: http://retetegg.blogspot.ro/2013/11/sos-tzatziki.html

Cand aluatul a crescut mare si pufos, l-am rupt in bucati mici si am modelat fiecare bucata cu mana, astfel incat sa obtin lipii. In reteta la tv, lipiile erau modelate cu un sucitor pe blatul de lucru si erau facute subtiri. Eu l-am vrut mai groase, romanesti asa :)

Am copt lipiile pe tigaia pt clatite, la foc mic, pana au devenit rumene.

Le-am pus pe o farfurie, une peste alta si le-am acoperit cu un prosop sa nu se raceasca sau intareasca.

Intr-o tigaie adanca am incins 2 linguri de ulei si am pus ardeiul rosu taiat fasii. Am adaugat pieptul de pui marinat, cu tot cu sos.

Spre final am pus 2 catei de usturoi taiati fin si cateva frunze de patrunjel. Mai adaugam sare si piper dupa gust si lasam pana cand scade sosul.

Pe fiecare jumatate de lipie punem pui cu legume, cam 3-4 linguri, plus 2-3 linguri generoase de sos tzatziki. Presam cu cealalta jumatate de lipie, ca un sandvis si servim imediat cu multa pofta :)

Este o reteta foarte gustoasa, iar daca nu va place stilul de servire, se poate pur si simplu sa asezam puiul intr-o farfurie, sosul in bol si sa servim direct cu lipie. Este la fel de savuros :)

Lipiile sunt foarte pufoase, bune de pastrat si pt a doua zi daca le acoperim cu un prosop peste noapte. 
 Le putem incalzi si la microunde.

Pofta buna si gatiti cu spor!

6 Response to "Lipii cu pui, legume si sos tzatziki"

  1. Refinder says:

    Arata tare bine ;;)

    Danutza says:

    Multumesc! :)

    Cristina says:

    Perfecte pentru cina!

    Danutza says:

    Da, chiar la cina le-am servit noi :)

    Haplea says:

    Mmmm..foarte gustoase!!

    Danutza says:

    Multumesc Haplea! Te poftesc la masa :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.