Tort cu crema de banane si frisca


Pentru ca mai avem o saptamana pana la Craciun mi-am propus sa va indulcesc cu un tort delicios. Un tort de iarna, de sarbatoare!

Initial am vrut sa fac o rulada cu crema de banane, dar apoi am schimbat planul si-am facut tort. Si nu-mi pare rau, mai ales ca ieri am avut o dubla sarbatoare (ziua mea de nume si implinirea a 7 luni de casnicie :P)

Fie ca alegeti si fie tort, fie rulada, trebuie neaparat sa incercati acest desert cremos, fin si aromat. In plus, nu-i deloc greu de pregatit si nici nu contine ingrediente sofisticate :)

Am folosit:
  • Blat: 7 oua, 7 linguri zahar, 7 linguri faina, 1 zahar vanilat, 1/2 esenta de vanilie, un praf de sare;
  • Sirop: 200 ml apa, 5 linguri zahar, 1/2 lamaie;
  • Crema & decor: 3 banane, 200 g unt, 130 g zahar pudra, 1 zahar vanilat, 1/2 esenta vanilie, 250 ml frisca lichida; optional: cocos, cacao, stafide in ciocolata.
Pentru blat am folosit reteta de rulada. 

Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare. Galbenusurile le-am frecat cu zaharul pana au devenit crema.

Am pus crema de galbenusuri peste spuma de albus, am mixat bine, apoi am pus faina treptat.

Am adaugat esenta si am mixat 2-3 minute pana a devenit o compozitie omogena si spumoasa.

Am tapetat o tava cu hartie de copt, am pus aluatul si am pus-o la foc mic, in cuptorul preincalzit.

Am lasat 20 de minute. Am scos blatul din tava si l-am lasat sa se raceasca. (In cazul in care vreti sa faceti rulada, imediat ce scoateti din cuptor, rulati blatul intr-un prosop umed).

Am pregatit siropul din apa cu zahar si lamaie. L-am lasat sa se raceasca.

Pentru crema am mixat untul cu zaharul pudra, cel vanilat si esenta. Am pasat bananele pana au devenit crema si le-am pus peste unt. Am omogenizat bine si am pus in frigider 1 ora.

Blatul l-am copt in tava mare a aragazului. L-am taiat pe jumatate, pe verticala.

L-am insiropat bine, am pus crema intre cele 2 bucati de blat, dar si deasupra.

Pentru decor am folosit frisca lichida, pe care am mixat-o pana a devenit tare.

Am imbracat tortul in frisca si am decorat cu cacao, cocos si stafide in ciocolata.

Am lasat 1-2 ore la frigider inainte de servire. 

Pofta buna!

2 Response to "Tort cu crema de banane si frisca"

  1. adnia says:

    arata super! sunt curioasa daca se simte bine aroma de banane in crema...n-am reusit pana acum sa gasesc varianta ideala pentru o crema perfecta de banane, fara sa fie nevoie de esente artificiale de banane...

    Danutza says:

    Adnia, nu este o aroma intensa, probabil pt ca am combinat cu esenta de vanilie. Mi-a placut consistenta cremei, dar nu imi place faptul ca oxideaza (eu ma asteptam sa ramana galben deschis, dar s-a inchis).

    La gust in schimb e foarte bun :D

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.