Crema de zahar ars cu scortisoara


Va place crema de zahar ars? Eu o ador, mai ales vara, rece :) 

Calda nu prea imi place, insa dupa ce o tin vreo 2 ore la frigider e super buna! In plus, imi place sa-i adaug diverse arome, iar de data aceasta am ales scortisoara :)

Am folosit:
  • 8 oua, 16 linguri de zahar, 1 litru de lapte, 1 esenta de vanilie, 1/2 lingurita scortisoara pudra, 1 baton de scortisoara.
Intr-un bol am amestecat bine ouale.

Am pus pe foc la incalzit laptele cu batonul de scortisoara si am topit in el 8 linguri de zahar. L-am lasat foarte putin, trebuie sa fie doar caldut!

Am scos batonul de scortisoara si am adaugat laptele peste ouale batute. Am pus si esenta de vanilie si scortisoara pudra.

Am omogenizat bine amestecul.

Intr-o cratita am pus celelalte 8 linguri de zahar si le-am caramelizat. Focul trebuie sa fie mic, sa nu se arda zaharul prea tare.

Inclinam cratita pe toate partile astfel incat sa se distribuie zaharul caramel uniform pe peretii ei.

Punem apoi amestecul de ou, lapte, zahar, vanilie si scortisoara, in cratita cu zaharul caramel.

Eu am pus-o in cuptorul preincalzit, la foc mic, timp de 1 ora. 

Difera timpul in functie de cuptorul vostru. Cel mai bine este sa o mai verificam din cand in cand, iar atunci cand este complet inchegata crema si cu o culoare aramie deasupra este gata.

Unele persoane o prefera mai putin aramie, daca va place asa mai reduceti timpul de coacere.

Am lasat-o la frigider aprox 2 ore, apoi am servit crema impreuna cu sosul caramel.

Delicioasa si foarte aromata de la scortisoara!

Pofta buna si gatiti cu spor!

8 Response to "Crema de zahar ars cu scortisoara"

  1. Mmm ce aromata...

    Danutza says:

    Daa, e chiar foarte placuta aroma de scortisoara :)

    Pup:*

    Maria says:

    si mie imi place crema de zahar ars rece, nu calda; cred ca e grozava cu scortisoara, o sa incerc si eu reteta ta

    Mmmmmm,ce-mi place crema de zahar ars!!!

    Danutza says:

    Maria, mi se pare ca rece i se simte si mai bine aroma de scortisoara ... e minunata ;) :*

    Danutza says:

    Lulu, se pare ca suntem multi fani ai acestui desert gustos :D :*

    Simona says:

    Interesanta combinatie!

    Danutza says:

    Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.