Pilaf cu pui (de tara)


Pilaful de orez cu pui este preferatul meu. Cel mai bun pilaf este cel cu pui de tara, pui adevarat cum imi place mie sa-i spun.

Fac pilaf destul de des, iar in timp am incercat mai multe moduri de preparare. Cel mai bun ramane insa pilaful acela cremos, ca la mama acasa :) Pre gatit cu multa supa de pui, legume si servit cu fripturica de pui! O bunatate! :)

Portii: 4
Timp de preparare pilaf: 60 min
Timp de fierbere pui: 120 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 400 g orez, 4 bucati pui (pulpe, piept, aripi), 2 morcovi, 1 ceapa, 1 ardei rosu, 1 radacina patrunjel, 1 legatura patrunjel verde, sare, piper, 2 linguri ulei, boia dulce.
Intr-o oala mare cu apa se pun la fiert bucatile de pui. Eu am folosit copanelele si aripile. Se lasa 10 minute sa fiarba, pana fac spuma, apoi se scurge apa si se spala bucatile de pui.

Se pun din nou la fiert, in oala acoperita cu capac.

Se lasa aprox 1 ora, apoi se pune ceapa taiata in sferturi, 1 morcov tocat rondele si o radacina de patrunjel taiata bucati mari.

Se pune sare si se lasa inca o ora la foc potrivit. 

Cand supa de pui este gata, pregatim cratita in care vom face pilaful.

Punem 2 linguri de ulei la incins si calim in el 1 morcov si 1 ardei rosu, tocate marunt.

Lasam timp de cateva minute, apoi adaugam orezul.

Amestecam cu o spatula si incepem sa punem cate un polonic de supa de pui. Procedam asa pana ce orezul este complet fiert. Potrivim de sare, piper, iar la final punem patrunjel verde tocat.

Carnea de pui scoasa din supa, o lasam la scurs cat pregatim orezul, apoi o condimentam cu sare si boia dulce si o prajim putin.

Servim pilaful cu cate o bucata de pui alaturi si cu o salata de verdeturi sau de muraturi.
* Eu am pus in pilaf si rondelele de morcov din supa. Ceapa si radacina de patrunjel nu le-am folosit, dar se pot pune si ele.

*Carnea de pui se poate pune la cuptor, daca nu va place prajita. Sau se poate pune direct in pilaf, spre finalul prepararii.

Pofta buna!

4 Response to "Pilaf cu pui (de tara)"

  1. Simples et délicieux, j'ai adorée ce riz!
    bisous

    Danutza says:

    Merci Beth! Je l'adore aussi, il est tres bon!

    Bisous :*

    Unknown says:

    Delicios pilaful dar nu cumva este orez sarbesc cu atatea legume?prin zona noastra,pilaful se face doar cu ceapa usor calita si carne sau ciuperci
    Scuze daca te-am suparat!

    Danutza says:

    He he, de ce sa ma superi ? :)

    Mie imi place pilaful cu mai multe legume, dar cand n-am in casa, il fac si eu doar cu ceapa. Uneori il fac si fara carnita, de post.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.