Plachie de cod


Incerc sa gatesc peste cat mai des si sa mai schimb meniul. De cele mai multe ori aleg fie macrou prajit, fie somon pe grill, fie pastrav la cuptor.

Dar sotul imi spune mereu sa incerc si alte tipuri de peste, sa nu mai am o fixatie cu doar cateva specii :)) Asa ca am ales cod de aceasta data si l-am pregatit sub forma de plachie. 

Denumirea nu prea ma incanta, caci pare greoaie, eu i-as zice clasic tocanita de peste :)) Caci in sine, cam asta si este. In orice caz e foarte buna, se face repejor si usor.

Am folosit (2 portii):
  • 2 pesti cod (congelati am gasit eu), 2 cepe, 1 ardei kapia rosu, 1 ardei gras, 3-4 catei de usturoi, 1 morcov, 200 g rosii tocate in bulion, 1 leg patrunjel, 3 linguri faina, sare, piper, boia dulce, 2 foi de dafin, 1 lamaie, 50 ml vin alb dulce.
Am decongelat codul, l-am spalat si l-am lasat sa se scurga bine. Am pus pe el un praf de sare si piper.

L-am trecut prin faina si le-am prajit pe ambele parti pana s-a rumenit.

L-am scos pe o farfurie si l-am lasat acolo pana cand am pregatit sosul.

Ceapa am tocat-o marunt. Am pus-o la calit in 2 linguri de ulei.

Am tocat morcovul cuburi, la fel si ardeii.

Le-am pus peste ceapa, am adaugat vinul, foile de dafin si am condimentat cu sare, piper si boia.

Am lasat 15 minute la foc mic, pana ce s-a evaporat o parte din vin si legumele au devenit moi.

Am pus usturoiul si rosiile, am mai lasat 5-6 minute sa fiarba, apoi am pus codul prajit.

Pestele este deja gatit asa ca nu trebuie sa stea mai mult de 4-5 minute in sos, pe foc.

Am pus patrunjel tocat peste plachie si am oprit focul.

Am servit cu lamaie. Merge de minune cu mamaliguta :)

Pofta buna si weekend frumos!

4 Response to "Plachie de cod"

  1. Stefy says:

    tare-mi place cum arata!!!

    Danutza says:

    Multu mult, Stefy :*

    Merișor says:

    Bun pestele tau! Pupici!

    Danutza says:

    Multumesc! Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.