Placinte cu visine si cirese


Vineri am avut pofta de empanadas, un fel de mini placinte pe romaneste. Initial am avut ideea pentru varianta sarata, a carei reteta o voi posta curand, insa m-am gandit ca aluatul este cel pe care il folosesc mereu la placinte, asa ca am facut si o tava de placinte dulci, cu visine si cirese. 

Le puteti spune cum vreti: placinte, mini placinte, pateuri, portofele, etc umplute cu fructe proaspete de sezon si pudrate cu zahar. Un desert usor, simplu, rapid, gustos si practic, datorita portiilor individuale. Se pot lua si la pachet, pentru serviciu sau scoala, sau se pot savura in weekend, in fata televizorului, ca in cazul nostru :)

Am folosit:
  • Pt aluat: 450 g faina, 125 g margarina (unt), 2 linguri zahar pudra, 2 oua, 50 ml lapte, 1/2 plic praf de copt, coaja de lamaie, un praf de sare;
  • Pt umplutura: 700 g visine + cirese, 4 linguri zahar, 1 zahar vanilat, 2 linguri gris.
Intr-un bol am pus faina si am amestecat-o cu praful de sare si praful de copt. Am pus margarina rece, taiata cuburi. 

Am framantat cu mana pana am obtinut o compozitie sfaramicioasa.

Am pus cele 2 oua, apoi laptele rece in care am dizolvat zaharul pudra si coaja de lamaie.

Am framantat un aluat consistent pe care l-am pus la frigider. L-am lasat acolo, timp in care am pregatit umplutura.

Am scos samburii de la cirese si visine si am pus fructele intr-o cratita pe foc mic, impreuna cu zaharul si zaharul vanilat.

Dupa ce s-a topit zaharul si a inceput sa fiarba am pus grisul si am mai lasat 2-3 minute pana a inceput sa devina consistent.

Am folosit gris pentru ca visinele si ciresele au fost zemoase si am vrut sa am o umplutura legata si mai groasa care sa nu curga atunci cand umplu placintele.

Am lasat umplutura sa se raceasca putin.

Aluatul l-am intins subtire, pe masa infainata. Cu un castron mai micut am taiat bucati rotunde din aluat.

Am pus umplutura in mijloc, apoi am inchis placintele, apasand cu degetele pe marginea aluatului. Se poate apasa si cu o coada de lingura sau cu o furculita :)

Am pus placintele in tava, pe hartie de copt. Am lasat putin spatiu intre fiecare placintica.

Am copt in cuptorul preincalzit, la foc mic, 15-18 minute, pana au devenit usor rumene.

Se pot unge cu ou inainte de coacere, pentru o culoare si mai intensa, eu am sarit peste acest pas.

Le-am scos din tava, le-am pus pe o farfurie si le-am lasat sa se raceasca. Am pudrat cu zahar si apoi am servit.

Pofta buna si gatiti cu spor!

2 Response to "Placinte cu visine si cirese"

  1. Cristina says:

    tentante placintele tale!

    Danutza says:

    Daaa, ne-au prins tare bine in weekend cand stam acasa si suntem mai pofticiosi :P

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.