Mucenici moldovenesti (copti)

By http://retetegg.blogspot.ro/

An de an pe 9 Martie fac mucenici. Pana anul asta am facut numai fierti fiindca asa se fac la noi, insa imi doream de mult sa-i incerc si pe cei copti, rumeni si pufosi, mucenici moldovenesti sau sfintisori.

Pentru ca a fost prima incercare, am folosit o reteta de-a mea, de la cornurile pufoase. Succes garantat :)

Nu sunt prea rumeni si colorati fiindca nu i-am uns cu nimic deasupra, m-am gandit ca mierea si nuca sunt suficiente.

Va invit sa serviti mucenici! Sunt calzi , acum i-am scos din cuptor!

Am folosit:
  • 500 g faina, 40 g unt, 1 ou, 250 ml lapte, 3 linguri miere, un cub drojdie, un praf de sare, 1/2 esenta vanilie, putina coaja de lamaie, 1 lingurita scortisoara, 200 g nuca macinata.
Toate ingredientele pt aluat trebuie sa fie tinute la temperatura camerei.

Laptele l-am pus intr-un vas si l-am incalzit. Am topit in el 1 lingura de miere si untul, apoi l-am luat de pe foc si am pus in el drojdia. Am lasat 10 minute pana cand drojdia a inceput sa se umfle.

Intr-un bol am pus faina cernuta si praful de sare. Am adaugat laptele cu mierea, untul si drojdia din el. Am pus si oul, esenta, 1/2 lingurita scortisoara si coaja de lamaie.

Am framantat un aluat omogen si nu foarte tare.

L-am pus la dospit aprox. 1 ora si 20 de min la loc cald pana si-a dublat volumul.

Am mai framantat aluatul timp de 2-3 minute, apoi l-am rupt bucati si am modelat fiecare bucata sub forma unui snur.

Am modelat sub forma cifrei 8 si am asezat in tava tapetata cu hartie de copt.

Am pus in cuptorul preincalzit si am lasat la foc mic 30 de minute.

Daca doriti se pot unge mucenicii cu ou pentru o culoare mai rumena.

Se scot pe o farfurie si se lasa 1-2 minute sa se raceasca.

Intr-o farfurie am pus 2 linguri de miere, o lingura de apa fierbinte si 1/2 lingurita scortisoara. Am omogenizat bine pana cand mierea a devenit mai lichida.

Am trecut mucenicii prin acest sirop apoi prin multa nuca macinata.

I-am servit calzi si cu mare pofta :)

4 Response to "Mucenici moldovenesti (copti)"

  1. Sunt cei mai buni, cel putin eu asa ii consider!

    Danutza says:

    Multumesc Rocsi! Asa-i sunt foarte, foarte buni :)

    Pup :*

    Simona says:

    Deliciosi!!!!

    Danutza says:

    Deci da :) De 2 zile mananc la mucenici, cand fierti cand copti :) In curand n-o sa mai incap in rochia de mireasa ...dar merita :))

    Pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.