Varza calita cu marar si kaizer


Stiu ca-i vara si e cald si n-avem chef sa gatim, dar o varza calita cu ceva marar si kaizer si c-o mamaliga langa, merge va zic eu! Si merita si efortul :)

Eu nu ma satur niciodata de varza calita, fie ea simpla sau cu ceva carnita. As manca si vara si iarna, atat acrisoara cat si dulce. Noi o facem in general acrisoara, ca asa ne place :)

Am folosit:
  • 1 kg varza (adica o varza mare sau 2 mici), 2 cepe, 300 g kaizer semiafumat, 2-3 rosii, 2 foi de dafin, 5-6 boabe de piper, 1 lingurita boia dulce, marar verde (eu prefer cat mai mult), 3 linguri ulei, un varf de lingurita sare de lamaie (pt gustul acrisor), sare.

Intr-o cratita mai mare am pus uleiul si cand s-a incins am adaugat ceapa taiata marunt.

Am pus peste ea boia, putina sare si am lasat sa se caleasca bine, pana a devenit rumena.

Am pus apoi kaizerul taiat bucatele si l-am mai lasat si pe el 5-6 minute.

Am adaugat apoi varza tocata si am amestecat bine. 

Am pus foile de dafin, boabele de piper si rosiile pasate in blender (vara le prefer in locul pastei de tomate si le adaug mai devreme peste varza ca sa fie timp suficient sa scada lichidul).

Am lasat varza pe foc pana cand a devenit moale si a scazut foarte mult (ca d-aia ii zicem calita).

Eu o las de fapt pana cand incepe usor sa se prinda de fundul vasului. Pun spre final sarea de lamaie si amestec bine. Eventual mai pun sare daca e nevoie.

La finai e musai sa-i punem muult marar tocat si sa facem o mamaliguta moale pe care sa o servim alaturi:)


Cam atat despre varza calita, gustoasa si savuroasa! Sa aveti pofta si sa gatiti cu spor si drag!

2 Response to "Varza calita cu marar si kaizer"

  1. Asa ceva as manca des ca imi place foarte mult!

    Danutza says:

    Rocsy te invit cu drag la mine ca si eu as papa la fel :)

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.