Bomboane de biscuiti cu ciocolata si nuci


Am facut aceste bomboane de biscuiti cu ciocolata si nuci in urma cu mai bine de-o luna si am tot vrut sa postez reteta, insa mereu aparea ceva neprevazut :)

Este o reteta atat de simpla si de usoara incat o poate face si-un pici. Sau, ma rog, voi impreuna cu piciul din dotare, caci e pe placul tuturor copiilor. Are biscuiti crocanti, ciocolata, nuci, e mai mult decat delicioasa si mai are, in plus, o aroma excelenta de rom.

Se aseamana mult ca si compozitie cu salamul de biscuiti. Difera textura, fiindca sunt mai fine si cremoase. Sunt bombonele dulci, gustoase, consistente si dragute foc. Se pot face si sub forma de cake-pops (adica pe bat, ca acadelele), mai ales daca cei mici sunt incantati de idee :)

Am folosit:
  • 400 g biscuiti usor crocanti, 200 g unt, 100 g nuca macinata fin, 4 linguri cacao, 100 g ciocolata, 100 ml lapte, 200 g zahar, 1 esenta de rom, 1 zahar vanilat, nuca de cocos.
Pentru inceput macinam biscuitii in robot. Nu chiar fin ca pesmetul, dar in orice caz sa nu ramana bucati prea mari.

Intr-un vas, pe foc mic, punem laptele, in care topim untul si ciocolata.

Cand incep sa fiarba usor, adaugam zaharul, zaharul vanilat, esenta si amestecam.

Dupa ce zaharul e complet topit, punem cacao, amestecam pana se incorporeaza si oprim focul.

Lasam 10-15 minute sa se raceasca.

Peste biscuitii macinati adaugam nuca si apoi siropul. Am amestecat la inceput cu o spatula, dar apoi am pus in functiune mana :) Am obtinut un "aluat" consistent, care se modela usor.

Tot cu mainile am modelat si bomboanele. Pentru ca e o compozitie dulce si lipicioasa, trebuie sa aveti pe masa, langa voi, un bol mic cu apa ca sa umeziti din cand in cand mainile.

Bomboanele se trec apoi prin nuca de cocos si se aseaza pe platou. Se pot pune si una peste alta, fiindca nu se lipesc.

Eu le-am pus la frigider de seara pana dimineata, apoi au fost numai bune de servit. Nu e necesar sa fie lasate la frigi mai mult de 2 ore, mai ales daca va grabiti sau va bat musafirii la usa.

Sunt foarte bune, nici nu-ti dai seama cand dispar din farfurii :)) 

Pofta buna si gatiti cu spor!

0 Response to "Bomboane de biscuiti cu ciocolata si nuci"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.