Chipotle burrito


Cea mai colorata farfurie cu mancare, pe care am pregatit-o vreodata, este cea pe care v-am adus-o astazi. Un burrito cu o prezentare diferita de cea clasica --> vezi reteta burrito, servit pe o farfurie intinsa.

Ideea vine de la una din retetele de burrito ale restaurantului Chipotle. Ei ii spun burrito bowl si il prepara cu diverse varietati de carne, orez natur, fasole, porumb, guacamole, etc.

Chipotle este un ardei iute mexican, uscat si usor afumat. Eu l-am inlocuit cu fulgi de chilli in reteta de burrito.

Reteta mea de chipotle burrito este o combinatie delicioasa de ingrediente, sanatoase si proaspete, care asezate impreuna pe o singura farfurie se transforma intr-un curcubeu :)

Portii: 2
Timp de preparare:
35-40 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 400 g piept de pui, 1/2 lingurita fulgi chilli, oregano, boia dulce, sare;
  • 1 ardei gras galben, 1 ardei gras portocaliu, 1 ardei kapia rosu, 1 conserva fasole, 1 conserva porumb boabe, 8 rosii cherry, 1 ceapa rosie mare sau 2 mici, frunze salata verde;
  • 2 avocado, 3 catei de usturoi, sare, ulei de masline;
  • 150 g orez, sare, 1/4 lingurita curcuma sau sofran.
Pieptul de pui l-am taiat pe jumatate si l-am condimentat cu sare, boia, fulgi de chilli si oregano.

L-am asezat in tigaia incinsa, unsa cu putin ulei de masline. L-am rumenit cateva minute pe fiecare parte, apoi l-am scos pe o farfurie si l-am taiat felii.

Am pregatit sosul guacamole din avocado, usturoi si am adaugat un praf sare si putin ulei de masline. Aici --> reteta guacamole.

Am fiert orezul in multa apa, l-am clatit apoi in apa rece si l-am amestecat cu sare si pudra de curcuma. (in varianta originala se pregateste cu lime si frunze de coriandru, dar eu am vrut ceva diferit).

Am tocat salata verde, ardeii i-am taiat julienne, ceapa cuburi si rosiile in sferturi.

Am pregatit 2 farfurii intinse si am pus la rand fiecare ingredient: salata verde, rosii cu ceapa, orez, guacamole, porumb, fasole, ardei. In mijloc am pus carne de pui.

Dupa gust asezonati cu sare, piper, suc de lamaie sau lime, ulei de masline. Serviti cu ardei iute verde, daca va place mai picant! Eu am pus doar putina sare si lamaie peste salata verde.

*Se pot pune toate ingredientele si intr-o lipie tortilla si se ruleaza ca un burrito clasic.

Pofta buna!

2 Response to "Chipotle burrito"

  1. Unknown says:

    Usor,simplu,gustos si sanatos dar si frumos!!! bravo Danutza!!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.