Mucenici fierti cu nuca

 

Mucenicii sunt preferatii mei si ii pregatesc an de an, pe 9 martie. 

Anul trecut am facut mucenici copti, iar anul acesta am revenit la cei fierti. Acestia sunt mult mai cunoscuti in zona mea!

I-am facut cu un sirop aromat de scortisoara si zahar, iar deasupra le-am pus nuca macinata. Se pot servi cu mai mult sau mai putin sirop, dupa preferinte.

Portii: 4
Timp de preparare: 30 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 250 g mucenici, 500 ml apa, 200 g zahar, 1 lingura scortisoara, 350 g miez de nuca
Mucenicii se pun la fiert intr-o oala mare cu apa. Se fierb pe principiul pastelor fainoase sau chiar mai mult daca va plac mai moi.

Se scurg de apa in care au fiert si se clatesc cu apa rece.

Intr-o oala se pun la fiert 500 ml apa, zaharul si scortisoara. Se lasa pe foc sa fiarba aprox 10 minute.

Miezul de nuca se toaca marunt sau se macina.

Se pune in fiecare bol cate o paleta de mucenici, apoi se pune sirop si se presara nuca deasupra.

Se amesteca usor in bol si se servesc.

Mie imi plac calduti sau chiar reci. Nu imi plac fierbinti!

*Siropul se poate face cu miere in loc de zahar. 

2 Response to "Mucenici fierti cu nuca"

  1. Unknown says:

    Imi plac mult si mie mucenicii dar asa ceva pe la noi nu se fac;o singura data m-am aventurat sa-i fac de curiozitate iar de atunci m-am lasat pagubasa;nu-i pofta cat munca!!
    Pup Danutza!!

    Danutza says:

    Lulu, i-am cumparat gata facuti, doar i-am fiert :) Nu cred ca as avea rabdare sa-i fac eu. Soacra mea face, are o forma speciala pentru ei :)

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.