Cornulete cu nuca si gem

By http://retetegg.blogspot.ro/

Uneori am pofta de dulciurile traditionale care-mi amintesc de copilarie si printre ele se numara si cornuletele cu nuca si gem.

Le-am mai pregatit si pana acum, insa de aceasta data am vrut sa incerc o reteta noua. Recunosc drept ca cele mai bune cornulete ies cele facute cu osanza, insa ies foarte fragede si cu margarina.

Umplutura difera in functie de preferinte, eu am ales sa le umplu cu gem de prune si nuca, dar am facut cateva si cu bucati de ciocolata cu lapte :) Sunt extrem de bune oricum :)

Am folosit (pentru 3 tavi de cornulete):
  • 250 g unt, 100 g zahar pudra, 2 oua, un praf de sare, 1 plic praf de copt, 2 lingurite otet, 2 linguri smantana, 600 g faina, 1 zahar vanilat, 1 lingurita coaja de lamaie, 200 g gem de prune, 100 g nuci macinate nu foarte fin, 1 ciocolata cu lapte.
Intr-un bol am pus untul si l-am lasat jumatate de ora la temperatura camerei.

L-am amestecat apoi cu zaharul pudra si treptat cu ouale, smantana, zaharul vanilat, praful de sare, coaja de lamaie si praful de copt stins cu otet.

Am adaugat faina, aprox 550 g (restul am folosit-o la intins foile de aluat).

Am framantat un aluat consistent si fraged, pe care l-am pus 15-20 de minute in frigider.

Apoi l-am impartit in 3 bucati si fiecare bucata am intins-o subtire pe masa infainata.

Este de preferat sa ii dam o forma aproape rotunda, ca sa o putem taia usor in triunghiuri.

Am pus la baza fiecarui triunghi cate o lingurita de gem si 1/2 lingurita nuca. Pentru cele cu ciocolata am pus cate un patratel de cioco.

Am rulat cornuletele de la baza spre varf si le-am asezat in tava pe hartie de copt cu spatiu intre ele.

Am pus tava in cuptorul preincalzit, la foc mic, 35 de minute.

Am scos cornuletele pe o farfurie, le-am lasat putin sa se raceasca, apoi le-am pudrat cu zahar.

Sunt excelente cu ambele umpluturi si se pastreaza fragede cateva zile (asta daca va mai raman cateva pentru a doua zi :D ).


Pofta buna si weekend minunat!

6 Response to "Cornulete cu nuca si gem"

  1. Simona says:

    Niste bunatati ai facut!!

    Danutza says:

    Merci Simo! Te invit sa servesti :*

    Unknown says:

    Sunt grozave cornuletele astea, abia astept sa le fac si eu ;) Te pup

    Danutza says:

    Multumesc mult! :*
    Chiar merita incercate, mie mi-au placut foarte mult :)

    Cristina says:

    Dana chiar ai reusit sa imi faci pofta!! Sper sa am in casa ce trebuie si ma apuc de ele!

    Danutza says:

    Cristina, si eu tot asa le-am facut, cu ce aveam prin casa :) Nu e o reteta prea pretentioasa si sunt asa de bunee :D

    Pupici si spor :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.