Prajitura cu mere si gutui


Prajitura cu mere si gutui este excelenta pentru acest sezon rece. Merge servita langa un ceai cald sau o cafea cu multa frisca.

Este o reteta simpla si cu succes garantat, iar daca aveti vreo 2 gutui ramase la loc racoros din toamna e si mai bine. Daca nu aveti gutui e perfecta si doar cu mere, sau combinatie de mere si gem de gutui.

Am folosit:
  • Pt aluat: 250 g margarina, 250 g zahar pudra vanilat, 2 oua, 600 g faina, 1 plic praf de copt, esenta de lamaie, un praf de sare;
  • Pt umplutura: 1/2 kg mere, 1/2 kg gutui, 2 lingurite scortisoara, 1/2 lingurita ghimbir, 1/2 lingurita nucsoara, zahar vanilat, 150 g zahar, 100 g stafide.
Intr-un bol am pus margarina si am amestecat-o bine cu 200 g zahar pudra. Am pus apoi ouale, esenta de lamaie, praful de copt si cel de sare, apoi faina treptat pana am obtinut un aluat omogen dar nu foarte tare.

Am pus aluatul in folie alimentara si l-am lasat in frigider 20-30 de minute.

Am decojit merele si gutuile si le-am dat pe razatoare. 

Le-am pus intr-o cratita, pe foc mic, Am adaugat zaharul, stafidele si apoi 2 lingurite scortisoara, 1/2 lingurita ghimbir, 1/2 lingurita nucsoara si zahar vanilat.

Am amestecat bine cu o spatula de lemn si am lasat pe foc pana cand au devenit moi fructele.

Am pus compozitia deoparte sa se raceasca.

Am pregatit o tava pe care am uns-o cu putina margarina.

Am impartit aluatul in 2 bucati si le-am intins pe masa infainata. Foaia de aluat nu trebuie sa fie chiar subtire, ca la placinta, ci mai groasa.

Am pus prima foaie in tava si am taiat surplusul de pe margini.

Am pus umplutura de mere si gutui si deasupra cealalta foaie de aluat. Nu uitati sa intepati din loc in loc, cu o furculita, atat prima foaie cat si pe a doua.

Am pus prajitura in cuptorul preincalzit la foc mic 40 de minute.

Dupa ce am scos-o din cuptor am lasat-o sa se raceasca 10 minute, apoi am pudrat-o cu zahar si am portionat-o.

Este super buna, foarte frageda, economica si usor de preparat! 

Umplutura poate sa difere in functie de preferinte: branza si stafide, dovleac, nuca, gem etc.
Pofta buna si gatiti cu spor!

26 Response to "Prajitura cu mere si gutui"

  1. Delicioasă combinația!

    mirela says:

    Sunt convinsa ca este tare buna!!!!pupp!!

    Danutza says:

    Merci mult Alina! :*

    Danutza says:

    Mirela, eu o ador, mai ales ca se face asa usor :)
    Pupici:*

    Ador merele,asa ca este pe gustul meu!Te pup!

    Mere si gutui, o combinatie pe placul meu. Mai ales iarna. O seara frumoasa!

    Stefy says:

    nu-ti poti imagina ce pofta mi-ai facut cu asa bunatate!!:)

    Danutza says:

    Mihaela, eu mananc mere mai rar, dar in prajituri nu refuz niciodata :)

    Pupici:*

    Danutza says:

    Rita, multumesc mult! Este si pe placul meu combinatia, iar pentru ca am avut vreo 2 gutui ramase din toamna era timpul sa fac ceva bun cu ele :)

    Seara placuta! Pup:*

    Danutza says:

    Stefy, te poftesc la o portie :)

    Pup:*

    adina says:

    mere si gutui?ce combinatie ciudata dar cred ca gustul e foarte interesant...vreau si eu...pana atunci ma delectez cu pozele astea minunate.

    Danutza says:

    Eu n-as zice ca e ciudata, mai ales ca gustul lor e asemanator :) Ciudata era o prajitura cu mere si praz, sau gutui si ardei :))

    Te astept cu incredere la o portie ;) :*

    Ce de ingrediente , ce de arome ... mmmmmmmmmm , mi-e o pofta de mooor , Danuta draga :d

    Danutza says:

    Diana, e combinatia mea preferata de arome: scortisoara, ghimbir, nucsoara :D

    Pup si te astept la o portie dubla :*

    Simona says:

    Un adevarat deliciu prajitura asta!!
    PUpici

    Danutza says:

    Merci mult Simo!! Pupici :*

    Mar,gutuie si scortisoara!Mi-nu-nat!

    Haplea says:

    Delicioasa prajitura!

    Danutza says:

    Teo, cam asa zic si eu :D

    Pup:*

    Danutza says:

    Merci mult, Haplea!! :)

    Emily says:

    si frumoasa si delicioasa, asa cum trebuie sa fie o prajitura <3 Pup

    Cristina says:

    Una din cele mai bune prajituri! Acum as veni la tine daca as stii ca mai ai si pentru mine!

    Danutza says:

    Multumesc mult, Emily! <3
    Pupici :*

    Danutza says:

    Cristina, voi face din nou saptamana ce vine, dar din pacate gutui nu mai am :( Trebuie sa ma gandesc la o alta combinatie, spre ex mere si nuci :)

    Pup:*

    Cirmicica says:

    Si mie-mi place prajitura asta cu mere si arata super...in aluat nu trebuie lapte sau smantana?

    Danutza says:

    Multumesc! Eu nu pun lapte sau alt ingredient lichid la acest aluat, iese fraged si foarte bun :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.