Ardei copti pentru iarna


Astazi continuam tot cu ardeii, de aceasta data copti.

Eu sunt innebunita dupa salata de ardei copti, as manca langa orice preparat din carne si nu m-as satura.

Fie ca e simpla doar din ardei copti cu ulei, otet si sare, fie cu rosii coapte, cu usturoi si verdeturi etc, tot la fel de mult imi place. Imi plac de asemenea si o serie de alte retete cu ardei copti, ii ador intr-o portie generoasa de paste, in mancaruri cu multe legume, etc.

Asa ca musai sa am ardei copt si iarna, cand e gerul mare afara. Ma face sa ma simt ca-n miezul verii fiindca simt aroma lor si asa trec mai usor de zilele friguroase.

Se pun pentru iarna tot congelati, la fel ca si cei tocati, insa se pot pune si la borcan cu putin ulei si sare. Mie varianta congelata mi se pare cea mai usoara si convenabila.

Am folosit:
  • 2-3 kg ardei (de preferat kapia, nu gras), pungi.
A. da, si multa rabdare va trebuie caci dureaza pana ii coacem.:)

Eu nu i-am mai spalat inainte ci i-am pus direct pe grill la copt. Acum cativa ani foloseam cuptorul, dar de la o vreme ii fac direct pe grill pe aragaz.

Dupa ce s-au copt bine ii scoatem intr-un castron cu apa rece, ii curatam de coaja, apoi ii spalam pe fiecare in parte.

De preferat se lasa apoi la scurs, cel putin o ora, apoi se aseaza in pungi si se pun la congelator.

Eu ii las intregi, cu cotor, dar daca vreti se pot scoate cotoarele si semintele si se pun fara in pungi. Sau, se pot pune direct tocati in pungi, daca ii vrem pt mancaruri si nu pt salata.

Cand am pofta de-o salata, scot punga din congelator cu 2-3 ore inainte, o las la temp camerei sa se dezghete si apoi ii consum.

Mult spor!!

10 Response to "Ardei copti pentru iarna"

  1. Nu stiam de castronelul cu apa... Eu ii coc si pe masura ce sint copti, ii pun intr-o oala cu capac, apoi ii las acolo sa se "abureasca", pina se racesc si-i pot curata. Apoi, ii pun in pungute la congelator, nu-i las la scurs, pentru ca-mi place sucul lasat de ei, cind ii condimentez... Pupici !

    Danutza says:

    Eu ii pun in apa fiindca se racesc mai repede si nu-mi ard gherutele la curatat :) Si chiar ii curat mai usor in apa, poate ca asa m-am obisnuit eu :)

    Apoi e musai sa-i las la scurs, ca sunt plini de apa :D

    Voi incerca si metoda ta, data viitoare cand mai coc ardei ;)

    Pupici :*

    Eu las ardeii acoperiti si apoi trec la curatat!Si curat si cotoarele,dar ii pun in pungi cu tot cu sucul lor strecurat de seminte.Sunt grozavi iarna.Este ceva de munca,dar spun eu ca merita din plin munca depusa!
    Spor la treaba!
    Pup!

    Danutza says:

    Deci musai sa incerc si eu metoda voastra :)

    In general cam toate conservele si proviziile de iarna necesita munca, dar la fel cred si eu, ca merita :)

    Pupici :*

    Si mie-mi plac mult ardeiii copti dar am pus doar la congelator.
    Pup Danutza!!

    Danutza says:

    Cui nu-i plac, oare? :D La congelator am pus si eu :)

    Pupici :*

    buna ideea ta, tare harnicuta esti..place, place, place!!!

    Danutza says:

    Multu mult Alice! Pup :*

    adnia says:

    Buna! a sosit timpul ca Adnia's blog sa treaca la un nou nivel, sa primeasca un nume si o casuta noua, care iti sta la dispozitie incepand de azi! Asadar, te invit cu emotii sa treceti pragul Retetelor mele dragi, pe care le gasiti de acum aici: http://www.retetelemeledragi.com/
    De asemenea, daca ma urmaresti le blogroll, te rog din suflet sa modifici (din nou, cu toate scuzele de rigoare) linkul din blogrollul tau!

    Danutza says:

    Ca intotdeauna, cu mare drag :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.