Tartă cu frişcă şi fructe














By http://retetegg.blogspot.com

Anul acesta am pregatit foarte multe dulciuri, uneori ma uit prin arhiva si nu-mi vine sa cred ca in jumatate de an am facut asa de multe dulciuri (noi de obicei rontaiam diverse chestii de la magazin, eram comozi).

Reteta de tarta am tot diversificat-o caci atat aluatul cat si umplutura se pot modifica in functie de ce prefera fiecare.

De aceasta data am ales sa pregatesc un aluat cu unt, iar umplutura sa fie usoara (de vara) cu frisca si fructe.

Am folosit:
  • Pt. aluat: 100 gr unt, 5 linguri de zahar, 1 praf de sare, 1 zahar vanilat, 1 ou, 50 ml lapte, 50 ml apa minerala, faina.
  • Pt umplutura: frisca, piersici, banane, capsuni.
Intr-un bol am amestecat bine untul (la temperatura camerei) cu zahar si zahar vanilat pana s-a omogenizat si s-a topit zaharul.

Am adaugat oul, praful de sare si am omogenizat din nou.

Am pus apoi apa minerala si laptele, am amestecat bine de cateva ori si am inceput sa adaug treptat faina.

La inceput am amestecat cu o furculita, iar cand amestecul s-a ingrosat am inceput sa omogenizez bine aluatul cu mana.

Trebuie ca la final sa obtinem un aluat consistent, tare.

L-am lasat la frigider 40 de minute, apoi l-am intins si l-am pus in tavi.

Am facut o tarta mare (cea din poza) si 6 mici (am niste forme mici se vad pe undeva pe acolo).

L-am intepat cu o furculita din loc in loc si l-am lasat la foc potrivit 25 - 30 de minute.

Am lasat tarta sa se raceasca, apoi am umplut-o cu frisca, felii de piersica, banana si capsuni.

Pofta buna!

6 Response to "Tartă cu frişcă şi fructe"

  1. FLORY says:

    Imi place mult combinatia frisca-fructe,iar tarta ta e super racoritoare!

    Danutza says:

    Flory, si mie imi place la fel de mult:)E perfecta in zilele calduroase!

    pansy says:

    tartele sunt preferatele mele.Daca imi permiti o observatie,eu as fi impartit aluatul in doua,care jumatate as fi pus-o la congelator si as fi folosit-o cu alta ocazie.asta e parerea mea.poate o fi ideea mea de economie sau de a nu avea prea multa coca la o tarta,dar in rest totul e perfect !!tare m-as invita la o feliuta,cat de mica!

    Danutza says:

    Pansy, cred ca am omis eu pe undeva sa precizez cate tarte ies din cantitatea de aluat, de aceea pare mult:) Am facut o tarta mare (cea din poza) si 6 mici (am niste forme mici se vad pe undeva pe acolo). Am sa precizez acum in text ca sa elimin confuzia.

    Oricum ideea de pus in congelator e foarte buna, cred ca se mentine bine aluatul!

    Te astept cu drag la o feliutza, duminica placuta!

    Timea says:

    Imi place tare mult ideea asta de tarta! Am mai vazut una tot asa cu ciocolata si fructe! trebuie incercata si ta. Te pup si mai trec pe aici ca ai multe chestii numai bune de citit si eventual si de pus in practica :)

    Danutza says:

    Multumesc mult! Eu am o mare pasine pentru tarte, mai ales pt cele cu fructe! Mai nou ma tot atrage ideea unui cheesecake si tot nu-mi fac curaj sa incerc:)
    Te pup si te astept cu drag oricand!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.