Pizza Quattro Formaggi


Pizza "Quattro Formaggi" sau "4 tipuri de branza" a devenit preferata mea acum vreo 2 ani. Intotdeauna comandam sau faceam pizza cu tot felul de toppinguri, cat mai diverse si bogate (majoritatea cu multa carne). Intr-o zi insa, am incercat si o pizza "doar cu branza" si mi-a placut atat de mult incat a devenit preferata mea. :)

Acum 2 saptamani m-am decis sa fac pizza "doar cu branza" si acasa, cu aluat pufos facut de mine si cu 4 tipuri de branza care-mi plac cel mai mult. A fost cea mai buna pizza din lume si as face in fiecare zi, daca as putea sa mananc in fiecare zi doar pizza "Quattro formaggi".

Tipurile de branza le alegeti voi in functie de preferinte (sau de ce gasiti in magazine). Mie combinatia de mozzarella, branza de burduf, parmezan si cascaval mi s-a parut perfecta.

Portii: 4 pizza 25 cm
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  •     Aluat: 800 g faina, 50 g drojdie proaspata, 4 linguri ulei, 2 linguri zahar, 1 lingurita sare, 400 ml apa calda
  •     Topping: 300 g branza de burduf, 300 g mozzarella, 150 g parmezan ras, 100 g cascaval, 100 ml sos de rosii, busuioc, oregano
Intr-un bol mare se pune faina amestecata cu sarea.

In apa calda se dizolva zaharul si drojdia. Se lasa 2-3 minute pana cand drojdia se ridica la suprafata ca o ciuperca.

Se toarna cate putin in bolul cu faina si se framanta. Se alterneaza cu uleiul. Aluatul devine elastic si omogen.

Se acopera bolul cu un prosop si se lasa aluatul la crescut aprox 30 de minute. Este de preferat sa il tineti intr-un loc cald, ferit de curent.

Mozzarella si branza de burduf se taie in felii. Cascavalul se rade pe razatoarea mare.

Sosul de rosii se asezoneaza cu oregano si busuioc.

Cand aluatul si-a dublat volumul se scoate din bol, pe masa de lucru. Se imparte in 4 bucati.

Fiecare bucata de aluat se intinde cu sucitorul pe masa infainata. (Mie nu-mi iese niciodata perfect rotund :P ) Se aseaza blatul in tava tapetata cu hartie de copt.

Peste blat se pune sos de rosii si se intinde pe toata suprafata.

Se adauga branzeturile (nu puneti cantitati mari fiindca se topesc foarte usor si pot curge de pe blat) si se pune pizza in cuptorul preincalzit, la foc mic. Se lasa 10-15 minute.

Se serveste calda (dar si fierbinte...cand pofta e prea mare!!)

Pofta buna!

3 Response to "Pizza Quattro Formaggi"

  1. Merișor says:

    Yummmm, cum arata!
    Ce pofta mi-ai facut!

    Mi-ai facut o pofta teribila.

    Danutza says:

    Eu abia am avut rabdare sa o tin la cuptor. Cand a inceput sa se topeasca branza mirosea asa de bine in toata casa :P

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.