Tarta cu dovleac


Anul acesta am facut o adevarata pasiune pt dovleac si pentru dulciurile cu dovleac copt, mai ales pentru tarta cu dovleac si placinta cu dovleac. Sunt asa de fine, fragede si aromate, incat nimeni nu le poate refuza :)

Tarta aceasta este absolut minunata: aluat fraged, dovleac dulce copt si o aroma delicata de scortisoara. Miroase a sarbatoare!!

Am folosit:
  • 250 g margarina pt prajituri, 200 g zahar, 450 g faina, 2 oua, 1/2 plic praf de copt, 1 praf de sare, 1 lingurita scortisoara macinata, 1.300 g dovleac copt, zahar pudra, esenta de vanilie.

Intr-un bol am pus margarina si am amestecat-o bine cu 100 g zahar. Am pus apoi ouale, esenta de vanilie, praful de copt si cel de sare, apoi faina treptat pana am obtinut un aluat omogen dar nu foarte tare.

Am pus aluatul in folie alimentara si l-am lasat in frigider 20-30 de minute.

Am copt dovleacul, apoi l-am desprins cu o lingura de coaja si l-am pus intr-un bol. Am adaugat 100 g zahar si o lingurita scortisoara. L-am pasat putin cu blenderul.

Am intins aluatul si l-am asezat in forme. Nu e nevoie sa le mai ungeti, pentru ca aluatul are margarina si nu se lipeste.

Mi-a ramas o bucata de aluat mai mica pe care am intins-o si am taiat-o fasii cu un cutit.

Peste aluatul din forme am pus umplutura de dovleac, iar deasupra am folosit fasiile de aluat sa 'decorez' putin tartele :) 
Le-am pus in cuptorul preincalzit la foc mic 35-40 de minute.

Dupa ce le-am scos din cuptor le-am lasat sa se raceasca 10 minute, apoi le-am pudrat cu zahar.

Este o tarta super buna, foarte frageda, economica si usor de preparat! 

18 Response to "Tarta cu dovleac"

  1. felis says:

    Intr-adevar: fine si delicioase!

    Danutza says:

    Multumesc Felis :*

    Sper ca mai ai si pentru mine una! :)
    Pup!

    mirela says:

    woauuuu,cat de bine arata,,,,!!!!!!!

    Ce frumoase sint !!! Dovleac am, tavite pentru tarte am, nu-mi ramine decit sa ma impinga cineva sa fac si eu... Pupici si o saptamina minunata iti doresc !

    Danutza says:

    Sigur Alina! Am tarte si cafea pt toata lumea :D Pup!

    Danutza says:

    Multumesc mult Mirela :*

    Danutza says:

    Multumesc Daniela! Eu zic sa faci musai, ca merita! Sunt prea bune ;)

    Pupici si saptamana frumoasa si tie! :*

    Unknown says:

    Cred si eu ca sunt o bunatate! Dovleacul are o prezenta aparte in dulciurile de toamna ;)Pupici

    Danutza says:

    Asa este, dovleacul chiar completeaza acest anotimp :) Eu n-am iubit niciodata prea tare toamna, dar are cateva bunatati de nerefuzat oferite de natura :) Pupici:*

    Cristina says:

    Frumusele foc tartele tale! Eu iti propun sa facem schimb... Te pup!

    Danutza says:

    Multumesc mult! Si tartele tale arata foarte bine, abia astept schimbul :)

    Pupici :*

    Flori says:

    Tartele arata grozav! Foarte frumos le-ai decorat! :)

    Maria says:

    Un adevarat deliciu, ne-ai pregatit:)!! I like it!

    Simona says:

    La frumusetile astea am mai poftit odata.. dar tot mai vreau o portie!!

    Danutza says:

    Merci mult Flori :*

    Danutza says:

    Multumesc Maria :*:*

    Danutza says:

    Simo, n-am cum sa te refuz :D Pup!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.