Rosii umplute



Intotdeauna mi-au placut legumele umplute, ador rosiile umplute, ciupercile, dovleceii, vinetele, ardeii...ce sa mai , cam pe toate, umplute sa fie :)

Vara insa mananc cel mai des ardei umpluti, dar fiindca vreau sa mai elimin sosurile m-am gandit sa pregatesc ceva mai simplu, la cuptor : rosii umplute.

Difera putin umplutura de cea a ardeilor umpluti clasici si merita sa le incercati fiindca sunt super delicioase.

Am folosit:
  • 6 rosii rotunde si mari, 300 g carne tocata porc+vita, 2-3 linguri de orez, 1 ceapa, 4-5 ciuperci, sare, piper, oregano, busuioc, boabe de piper, ulei de masline, verdeata (patrunjel). 
    * eu am facut o cantitate mai mare, plus niste ciuperci umplute ... dar voua v-am dat cantitatile pt 6 rosii = 3 portii.
Rosiile le-am taiat usor pe langa cotor si le-am scos miezul cu o lingura. Am aruncat cotorul, insa am pastrat miezul pentru umplutura.

Am pus putina sare in fiecare rosie si apoi le-am pus cu scobitura in jos sa se scurga lichidul.

Am tocat marunt o ceapa si am calit-o in ulei de masline. Am adaugat ciupercile tocate tot marunt si miezul de la rosii.

Am condimentat cu piper, sare, oregano si busuioc si am lasat pe foc 10 minute.

Apoi am adaugat carnea tocata si orezul fiert separat si bine scurs. Am lasat aprox. 20 de minute pe foc amestecand sa nu se lipeasca orezul.

Am lasat amestecul cateva minute sa se raceasca putin apoi am umplut rosiile cu ajutorul unei linguri.

Le-am pus intr-o tava cu cateva linguri de apa. Am lasat spatiu intre ele sa nu se lipeasca. Am pus si cateva boabe de piper in tava.

Am lasat in cuptor la foc mediu 30 de minute.

Am servit rosiile umplute cu patrunjel verde deasupra!

Ca garnitura puteti alege piure de cartofi, iar noi am servit langa ele si o salata de ardei copti.

Pofta buna!

4 Response to "Rosii umplute"

  1. Simona says:

    N-am mancat niciodata rosii umplute, dar trebuie sa fie tare bune.
    Pupici

    Danutza says:

    Super delicioase Simona! Iti recomand sa incerci;)
    Pupici!

    Exact rosii umplute cu carnita, orez si restul ingredientelor, am facut acum vreo citeva zile... Stii ce a spus, Isabella ?! Mami, inainte faceai mai des, acum mai rar... i-am explicat ca... caldurile sint de vina... Daca tot ai facut tu suficiente, o trimit sa serveasca o portioara si de la tine... yamiii... Pupici !

    Danutza says:

    Hi hi, ai dreptate...si la mine s-a simtit chiar si pe blog ca am fost mai absenta in bucatarie pe canicula asta...dar cand te apuca pofta suporti 1-2 ore langa aragaz :)) De dragul celor dragi mai mult :))
    Pupici!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.