Muraturi asortate


Zilele trecute am avut ceva timp liber si buna dispozitie, asa ca am am facut muraturi - in stilul meu cu tot ce-mi place mie :)

Nu am facut cantitati mari fiindca deja au pus mama si soacra muraturi, asa ca eu am facut doar de pofta, pentru perioada imediat urmatoare ... un borcan mare si vreo 2-3 mai mici:)

Am folosit:
  • 1 conopida (2 kg), 1 varza (1 kg), 1/2 kg morcovi, 1 sfecla rosie, frunze si tije de telina, 1 lingura si jumatate de sare grunjoasa la fiecare litru de apa, cateva bete din lemn (eu am avut bete de frigarui).

Am spalat bine legumele, am decojit morcovii si sfecla si le-am taiat in bucati mai mici sa incapa cat mai bine in borcan.

Pe fundul borcanului am pus tijele de la telina si am pastrat frunzele.

Peste telina am pus conopida, varza, morcovii si sfecla. Am incercat sa le asez cat mai bine in borcan sa nu ramana mult spatiu intre legume.

Intre fiecare strat de legume am pus frunze de telina. La fel si deasupra am pus cateva frunze de telina.

Pentru ca legumele sa nu se ridice deasupra nivelului apei, am pus deasupra si cateva bete pentru frigarui.

Eu am folosit 3 l de apa, in care am pus 4 linguri si jumatate de sare grunjoasa. Am dizolvat sarea in apa (apa rece nu calda) si apoi am turnat amestecul peste muraturi pana aproape de capac.

Peste 2-3 zile apa incepe sa scada. Daca scade mai mult, astfel incat sa ramana legumele fara lichid deasupra, mai facem putin amestec de apa si sare, apoi il punem in borcan si completam.

In functie de locul de depozitare (mai cald, mai rece) legumele se mureaza mai repede sau mai lent. Daca va e pofta mare le grabiti putin in primele zile si le tineti in bucatarie.

Sunt delicioase, cu o culoare usor rozalie de la sfecla ... nu se inmoaie si se pot depozita la loc racoros mult timp.

Se pot pune tot felul de legume si fructe, in functie de preferinte: gogonele, ardei, castraveti, gutui, mere, struguri, pepenasi, catei de usturoi. Alegerea va apartine, iar modul de murare este la fel :)

Pofta buna si spor!

11 Response to "Muraturi asortate"

  1. Delicioase muraturile tale, ce-as minca macar o bucatica de sfecla rosie, mi-e poftaaaa...

    Danutza says:

    Daniela, abia astept si eu sa fie gata si sa le savurez :) Te anunt sa vii la masa cand sunt gata :D

    Pupici:*

    Haplea says:

    Foarte aratoase muraturile!!!

    Cand s-au murat,da de veste.Urgent ajung.Pupici!

    Arata tare bine si chiar m-as repezi la o bucatica de conopida din borcanelul tau :D!

    Danutza says:

    Desigur Mihaela ... fac si poze cand sunt gata muraturile si te astept :)
    Pupici:*

    Danutza says:

    Multumesc Alina! Pai esti invitata mea cand sunt gata sa le degustam:)

    Simona says:

    Ce frumos arata!!! Am facut si eu zilele trecute, tot cum ne place noua, ca ambele mame ne aprovizioneaza :)

    Danutza says:

    Multumesc!
    Asa e si la noi, dar parca imi place sa pun si eu sa le am aici in casa :) Pup!

    Cristina says:

    Ce bine arata! Toate impreuna sunt cu siguranta o idee excelenta pentru a satisface tote gusturile. Week-end placut!

    Danutza says:

    Multumesc mult Cristina! weekend frumos si tie :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.