Tiramisu cu mascarpone si capsuni


Am spus de nenumarate ori cat de mult imi place tiramisu, fiindca-i un desert fin si racoritor, cu aroma puternica de cafea :) Prefer insa varianta fara ou, fiindca nu-mi plac cremele pe baza de ou. In schimb nu refuz o portie de tiramisu cu mult mascarpone si cu ceva fructe daca-i posibil :)

Am facut de Paste o reteta simpla si buna, care a mers de minune dupa toate preparatele grele pe care le-am servit.

Am folosit:
  • 1 pachet mare de piscoturi, 1 cutie de 250 g de mascarpone, 500 ml frisca lichida, 1 plic praf pt crema de vanilie de la Dr Oetker, 200 ml lapte, 200 g zahar, 400 ml cafea cu lapte indulcita (sau doar cafea simpla indulcita), 300 g capsuni, bilute de ciocolata pt decor.
Eu am pregatit intai cafeaua si ca sa se raceasca mai repede am amestecat-o cu laptele foarte rece. Prefer sa fie concentrata, asa ca am facut cafea tare cam 300 ml si am completat cu 100 ml lapte.

Intr-un bol am amestecat 200 ml lapte cu zaharul si cu praful pentru crema. Am mixat bine timp de cateva minute pana am obtinut o crema tare.

Am adaugat mascarpone si frisca lichida pe care am mixat-o foarte bine inainte in alt bol.

Am obtinut o crema consistenta si fina, pe care am pus-o 10 minute la frigider, inainte sa o folosesc la tiramisu.

Piscoturile le-am inmuiat in cafea cu lapte si am asezat primul strat.

Peste acest strat de piscoturi am pus jumatate din crema de mascarpone si bucatele de capsuni.

Am asezat si al doilea strat de piscoturi insiropate in cafea, apoi am pus restul de crema si am intins pe toata suprafata.

Nu am decorat prea spectaculos, ci am folosit bombonele pt decor si bucati de capsuni. 

Am pus prajitura la frigider pana a doua zi. Este ideal sa servim tiramisu cat mai rece.

Este o prajitura foarte usor de pregatit, foarte gustoasa si racoritoare.

Pofta buna si gatiti cu spor!

14 Response to "Tiramisu cu mascarpone si capsuni"

  1. O nebunie! Fur si eu o portie.
    Pup

    Buna Danutza! ce mai faci??
    tocmai ieri am facut si eu tiramisu..cu capsuni:)
    Mie varianta cu capsuni i mi place mai mult;)
    un salut!

    Danutza says:

    Multumesc Alina!

    Cu mare drag o portie pt tine :) Pupici :*

    Danutza says:

    Buna Eni!

    Eu acum am facut prima data cu capsuni si mi-a placut tare mult. Data viitoare voi pune si in crema capsuni, cred ca iese si mai bun :)

    Pup :*

    Tare-mi mai place!
    Te pup!

    Danutza says:

    Merci! Pupici :*

    Eu vreau vreo jumatate de tava, iar copilul meu cealalta jumatate, ca are capsunele. Lasa ca vor creste ale mele in gradina, si apoi iti fac in ciuda cu un tiramisu capsunat... hi, hi...

    Danutza says:

    Abia astept capsunelele de gradina, cu parfumul si dulceata lor :) Astea au fost turcesti, dar au mers in lipsa de altceva :))

    Va pup dragele mele si va invit la tiramisu, fara cafea pt Isabella ;) :*

    délicieux ton mascarponne!

    Bisous

    Danutza says:

    Merci Beth! Bisous

    Cristina says:

    DA!!!! Asta fac si eu in week-end! Pana atunci poftesc la pozele tale...

    Danutza says:

    ;) Pup

    Unknown says:

    Vreau si eu o portie, suna si arata tare delicios!!

    Danutza says:

    Cu mare drag te servesc, Paula! Multumesc :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.