Supa de linte


Lintea este un aliment foarte sanatos, bogat in minerale, antioxidanti si acid folic. Este si un aliment foarte gustos, ideal in salate, mancaruri si supe.

De cand i-am descoperit gustul si proprietatile am incercat sa o includ cat mai mult in alimentatia noastra si sa o gatesc "pe gustul nostru". Preferata mea este mancarea de linte cu rosii, insa am facut din linte si salata, iar cel mai nou preparat: supa de linte.

Este o supa usoara, asemanatoare cu cea de fasole. Se poate prepara fie ca o supa clasica, zemoasa, fie se poate pasa si obtine o supa crema consistenta. Este foarte gustoasa si sanatoasa.

Portii: 6
Timp de preparare:
80 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 400 g linte uscata, 1 ceapa, 2 morcovi, 1 pastarnac mic, 100 ml suc de rosii, 1 legatura patrunjel verde, sare, 3 linguri ulei de masline, 2 crengute mici de cimbru.
 Am pus lintea la inmuiat 3-4 ore. Se poate lasa si peste noapte.

I-am scurs apa si am clatit-o bine.

Am pus-o la fiert si dupa 10 minute i-am schimbat prima apa in care a fiert.

Am pus-o apoi la fiert impreuna cu morcovii, pastarnacul si ceapa taiate cuburi. Am pus in oala si crengutele de cimbru.

Cand au fiert legumele si lintea am pus uleiul de masline, sarea si sucul de rosii. Se pot pune si rosii proaspete sau rosii in bulion.

Dupa ce am oprit focul am scos crengutele de cimbru si am pus patrunjelul tocat.

Am servit cu ceapa verde. 

* Pentru mancarea de linte si pentru salata cu linte am folosit linte conservata, insa pentru supa am preferat lintea uscata.

Pofta buna si gatiti cu spor!

4 Response to "Supa de linte"

  1. Unknown says:

    Foarte buna Danutza,si eu am facut!

    Danutza says:

    Multumesc! Te pup :*

    Simona says:

    N-am mancat/facut decat supa crema de linte.. dar cred ca si in varianta ta este foarte buna!

    Danutza says:

    Este pe lista si supa-crema :) Abia astept sa o incerc!

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.